A Tesla elvesztett egy ügyet a német bíróság előtt arról, hogy a társaság hogyan reklámozza az Autopilot és a Full Self-Driving (teljes önvezetés) funkcióit, amelyet a bíróság „megtévesztőnek” nevezett.
Az Electrek hírportál tavaly számolt be a Tesla elleni intézkedés ügyéről, melyet Münchenben nyújtott be a „Wettbewerbszentrale”, amely magát a következőképpen írja le: „A legnagyobb és legbefolyásosabb országos és határokon átnyúló önszabályozó intézmény, amely a tisztességtelen verseny elleni törvény végrehajtása érdekében működik.”
A Wettbewerbszentrale számos olyan hirdetésben megjelent állítást kritizált, mint például: „Autopilottal felszerelt”, „teljes autonóm vezetési potenciál”, vagy „év végére… önvezetés a városi területeken” a Tesla vezetéstámogató rendszereivel kapcsolatban, és ezeket félrevezetőként jellemezte A Münchenben benyújtott keresetben (33 O 14041/19. sz. ügy).
A társulat azt állította, hogy a Tesla megtévesztette a fogyasztókat, amikor a 2. szintű vezetés segítő rendszerét „Autopilotnak” nevezte és azt állította, hogy a városban történő önvezetés még ebben az évben érkezik.
Egy július 14-én megjelent sajtóközlemény szerint a Wettbewerbszentrale azt állítja, hogy egy bírósági ítéletben nyert.
Az I. müncheni regionális bíróság (Az. 33 O 14041/19) ma a Tesla különféle hirdetési nyilatkozataival, a járműsegítő funkciókkal kapcsolatban, mint például: „Autopilottal felszerelt”, „teljes autonóm vezetési potenciál”, vagy „év végére… önvezetés a városi területeken” megtévesztő módon tiltottként rendelkezik.
Mivel az a kijelentés, miszerint „a városi utcákon automatikus vezetés ebben az évben érkezik”, 2019 óta jelen van a Tesla honlapján, és Németországban még azóta sem mutatkozott be, a Tesla számára nehéz volt megvédeni az állítást.
Dr. Andreas Ottofülling, a Wettbewerbszentrale ügyvédje a tárgyalást követően nyilatkozta:
Mivel az 5. szintű önvezetés jelenleg sem jogilag, sem pedig műszakilag nem lehetséges, a Tesla-nak be kell tartania a játék szabályait, és nem szabad hamis hirdetési ígéreteket tennie.
A mostani ítéletet „győzelemnek” nevezte, de a Tesla-ra gyakorolt hatása jelenleg nem egyértelmű. Ez nem az első alkalom, hogy a Tesla az Autopilot és a Full Self-Driving körüli nyelvkritikával szembesül. Az Egyesült Álamokban a Consumer Reports egyszer már felszólította a Tesla-t az Autopilot letiltására és a szolgáltatásnév megváltoztatására.
Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!