Ahogy egyre több és több autógyártó kezdi meg az átállást az elektromos autókra, mindinkább nyilvánvalóvá válik, hogy a Tesla stratégiája, melyben kiemelt figyelmet helyezett az akkumulátoraira, helyesnek bizonyult. Pedig ez az a stratégia, amit az évek során rengeteg kritika ért, végig mikroszkóp alatt vizsgálták, nem volt kivétel a társaság döntése a Giga Nevada építéséről, mely a Model 3 akkumulátorainak gyártására szolgál. Most azonban jól látszik, milyen okos döntések is voltak ezek, mikor látjuk, hogy a veterán autógyártók mint a Jaguar vagy a Mercedes-Benz mekkora erőforrásokat fektetnek az akkumulátorgyártásba és hogy így is milyen erőfeszítések árán sikerül csak nekik.
A Tesla az iparág leginkább vertikálisan berendezkedő vállalata. Hasonlóan az Apple termékeihez, vagy a SpaceX rakétáihoz, a Tesla az elektromos autókat többnyire házon belül tervezi és gyártja. Ugyanez vonatkozik az autóikban található elektronikára is, mely jelentősen meghaladja a többi gyártó által felhasznált „polcról levett” alkatrészeket. Sandy Munro szakértő a Tesla autóiban található elektronikát egyenesen a vadászgépekéhez hasonlította.
A Tesla akkumulátorainak fejlesztése rengeteg erőforrást emészt fel. Ennek köszönhetően ma a cellái kiemelkednek az EV piacon, elsősorban hatékonyságuknak köszönhetően. Azonban úgy tűnik, a cég nem pihen és nem elégszik meg a jelenlegi akkumulátorok teljesítményével, számos olyan vállalatot megvásároltak, amelyek segíthetik a technológia további fejlesztésében. Ilyen például a Maxwell Technologies és a Hibar System. A Tesla arra is készül, hogy járműveinek következő generációja személyre szabott, saját akkumulátorokkal legyen felszerelve.
Még ha nehezükre esik is, a hagyományos autógyártóknak el kell ismerniük, hogy a Tesla akkumulátorgyártásban piacvezető. Jó példa erre a Porsche Taycan, ami egy kiváló nagy teljesítményű autó, amely tisztességes versenyben is képes felülemelkedni a Model S teljesítményén. Azonban a Taycan esetében is, mint a legtöbb Tesla rivális elektromos autónál, van egy gyenge pont, mégpedig az akkumulátor. A legtöbb elektromos autó egyszerűen nem tudja hatótávban és energiasűrűségben legyőzni a Teslát.
A Tesla az évek során előrelátóan leszerződött a Panasonic-kal, mely már az elejétől a partnere és a CATL-lel is, amely a kínai Tesla gyár ellátásáról gondoskodik. Tehát a vállalat akkumulátor-utánpótlása is meg van oldva, míg a többi gyártónál ez jelentős problémát okoz.
A probléma annyira valós, hogy a Jaguarnak az I-PACE esetében le kellett állítania a gyártást, mivel az LG-Chem nem tudott elegendő akkumulátort szállítani számára. A Mercedes is hasonló cipőben jár, várhatóan a 2020-ra tervezett 60 000 EQC felét tudják csak legyártani.
El kell ismerni, hogy a Tesla nem egy tökéletes cég, az évek alatt követtek el hibákat. Sok kritikát meg lehet fogalmazni a vállalattal szemben, azonban ha az akkumulátorokról van szó, mind az előrejelzései, mind a stratégiája eddig jónak bizonyultak.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.