Tesla Gigafactory 3: már most megvan a heti 1000 darab Model 3

2

Sokszor elcsodálkozhat a Tesla híreket kedvelő olvasó, hogy az amerikai vállalat mennyire gyorsan és megrendíthetetlenül hajtja végre a kitűzött céljait. Így van ez a legújabb Tesla gyár esetében is, ami Kínában létesült és a Gigafactory 3 néven fut.

Fut, méghozzá olyan kiválóan, hogy közel 1 év alatt a semmiből felépítették, beszerezték az összes engedélyt a működéshez és a héten már le is gördült az első olyan Model 3 a szalagról, ami az összes kínai kormányzati engedély megnyugtató fényében került összeszerelésre! Külön ünnepséget rendeztek az első kiszállítás tiszteletére Hétfőn, (2019.12.30.) a Gigafactory 3-ban. A gyár dolgozói mellet a helyi média képviselői jelentek meg a kézbesítési ceremónián.

Ma pedig újabb jó hírek érkeztek a Gigafactory 3 háza tájáról, ugyanis a gyárban dolgozó felelős beosztású emberek nyilatkozták a helyi médiának (Global Times China), hogy a gyártási volumen már most eléri a heti 1000 darab Tesla Model 3-at.

Wang Hao, a Tesla China egy menedzsere elmondta, hogy a márka várakozása szerint az összes itt készülő Model 3 rövid időn belül, vagy már a legyártásakor gazdára fog találni:

„Az igény a MIC (made-in-China) Tesla Model 3-ra hatalmas. Célkitűzésünk az, hogy minden Model 3 Eladásra kerüljön, ami itt készül sanghaji gyárunkban. Nagyon bízunk benne, hogy sikerül is elérni ezen célunkat!”

Song Gang, a Tesla Gigafactory 3 gyártási igazgatója elmondta, hogy óránként nagyjából 28 darab Model 3 kerül összeszerelésre, napi 10 órás gyártásban. Ez több, mint 1000 darab autót jelent hetente. Elárulta továbbá, hogy a gyár képes lesz a heti 3000 darab autó előállítására, már a közeljövőben!

Tao Lin (Tesla Vice President) pedig be is jelentette, hogy a sanghaji gyár gyártói kapacitása valóban tovább növekszik majd 2020-ban:

„Összehasonlítva a tradicionális autógyártókkal magunkat, a Gigafactory 3 gyártói kapacitásának növelése minden képzeletet felülmúló gyorsasággal fog megtörténni”

De nem csak a darabszámokat akarja felfuttatni a Tesla, hanem a kínai Model 3 árának csökkentését is célul tűzte ki. Jelenleg csak 30%-os a helyi beszállítók által felhasznált alkatrészek aránya, ám ezt 2020 közepére 80% környékére kívánja felhozni a Tesla, ezzel jelentős összegeket megspórolva, hiszen így az alkatrészek nm utazzák át a fél világot.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!