Az Egyesült Államokban megkezdődtek a Porsche Taycan kiszállítások, így már most biztos, hogy jó pár megrendelőnek biztosítva lesz a karácsonyi ajándék a fa alá. Mint minden termék esetében, az első darabok kiszállításával egy időben megérkeznek a valós visszajelzések a tulajdonosoktól, így van ez most is. A legfontosabb kérdés pedig itt is nem más, mint a hatótáv!
Ha pedig hatótáv és Észak-Amerika, akkor az EPA (US Environmental Protection Agency) mérési metódust kell alapul vegyük, ami szerint a Porsche Taycan hatótávja bőven alatta van annak, amit a gyár megadott. Az autó 93 kWh-s akkucsomagjához viszonyítva a mért 201 mérföld (323.4 km) viszont úgy tűnik az első visszajelzésekből, hogy azért van még tartalék a Taycan akkupakkjában! És hogy ez a kijelentés mire alapozható? A OneWeb műholdas internet hozzáférést biztosító vállalat alapítója és elnöke, Greg Wyler az első Porsche Taycan tulajdonos az Egyesült Államokban, legalábbis a jelenleg ismert adatok alapján. Greg még múlthét csütörtökön vette át Massachusettsben az autóját:
Bizonyára őt is aggodalommal töltötték el a hatótávra vonatkozó hírek, így örömmel nyugtázhatta, hogy azért szerencsére nem olyan vészes a helyzet, mint mondták. Mint írtuk fentebb, a Taycan Turbo EPA hatótávja 201 mérföld, ám Gregnek a Turbo S van, ami nyilván több elektront is kér magának menet közben. Ám mint kiderült, az autóba szerelt akkumulátorkapacitás 46%-ának elhasználása után is még 117 megtehető mérföldet írt ki a Taycan, ráadásul ez a távolság nem éppen a legideálisabb körülmények között lett megtéve: hidegben és az új tulajdonos „próbálgatásai” közepette:
End of day – heading home. Car to be shipped to me. 117 fun miles,26 deg temp,used 46% battery. Heat- impressive/quick. Full main screen map-well done. Outside car safety noise-Lukes landspeeder. Enormous amount of thought went into this car. Congrats @Porsche!
— Greg Wyler (@greg_wyler) 2019. december 21.
Ha tovább gondoljuk a kapott adatokat akkor, még rossz körülmények között is nagyjából 254 mérföldes (408 km) hatótávot tudhatunk az erősebbik Taycan sajátjának! Ha pedig az autó hatékonyságát vizsgáljuk, akkor a 69 mpge (amerikai fogyasztási ráta, mint nálunk a liter(kWh)/100km-es érték.) értéket kapjuk, ami szinte azonos a 2012-es Tesla Model S rátájával (89 mpge). Nem rossz, igaz? Kíváncsian várjuk a további vásárlói visszajelzéseket!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/