A hatótáv mellett a töltés sebessége az, ami leginkább befolyásolja az e-autók tulajdonságait. Ez leginkább akkor fontos, amikor az autó és a töltőoszlop mellett kell várakozni és elütni az időt. Egyes gyártók modelljei különböző töltési sebességgel operálnak, ám nagyon nem mindegy, hogy a töltés egyes fázisaiban hogyan viselkednek, mennyi energiát tudnak magukba szívni.
A világszerte ismert e-autós szakértő, Bjørn Nyland ezúttal egy olyan videót készített közel negyed órában, ami azt vizsgálja, hogy a Tesla Model X, Audi e-tron, Jaguar I-Pace, MB EQC négyesből melyik éri el előbb a 80%-os töltöttséget 10%-ról indulva.
Akinek nincs kedve végignézni a videót, annak leírjuk az eredményeket:
- Tesla Model X: 47 perc alatt lett meg a 367 km EPA hatótáv(8 km-re elég energia került az akkupakkba 1 perc alatt)
- Audi e-tron: 26 perc alatt lett meg a 234 km EPA hatótáv (9 km-re elég energia került az akkupakkba 1 perc alatt)
- Jaguar I-Pace: 47 perc alatt lett meg a 264 km EPA hatótáv (6 km-re elég energia került az akkupakkba 1 perc alatt)
- Mercedes-Benz EQC: 38 perc alatt lett meg a 247 km EPA hatótáv (6.5 km-re elég energia került az akkupakkba 1 perc alatt)
Ahhoz, hogy jobban megértsük az eredményt, ajánlanák az alábbi töltési karakterisztikákat az érdeklődő olvasók figyelmébe, amin a bevezetőben említett egyes fázisokban (SoC – töltési állapot) láthatjuk a teljesítmény alakulását:
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/