2 év múlva! Mindig ez volt a szlogen, ha előbukkant a hír, hogy a Volkswagen elektromosításba kezd. A szlogen, ami már unalmas volt!
Azonban a hosszú figyelemfelkeltő kampány után a Volkswagen végre hivatalosan is bemutatta az álcafólia nélküli tisztán elektromos modelljét a Volkswagen ID.3-at. A Golf méreteit idéző ID.3 az első olyan típus amely már az elektromos autók számra készített MEB platformra épül. Ez lett az a modell aminek az alapára 30 ezer euró, vagyis nagyjából 9.9 millió forint alatt marad.
Az ID.3 egy ötajtós modell, melynek hossza 4261 mm, szélessége 1809 mm, magassága pedig 1552 mm.
ID.3 | Golf | |
Hossz | 4,261 mm | 4,258 mm |
Szélesség | 1,809 mm | 1,799 mm |
Magasság | 1,552 mm | 1,492 mm |
Tengelytáv | 2,765 mm | 2,620 mm |
EU száraz súly (min.) | 1,794 kg | 1,240 kg |
Fordulókör | 10.2 méter | 10.9 méter |
Csomagtartó | 385 liter | 380 liter |
A fenti ár a legkisebb akkumulátorcsomaggal szerelt modellre vonatkozik. A Volkswagen 45, 58 és 77 kWh kapacitású akkumulátorokkal szereli az ID.3-at, amik egyetlen feltöltéssel akár 330, 420 és 550 kilométert tudnak megtenni.
A 1ST modell lesz az első ami az ügyfelekhez érkezik, ennek az akkucsomagja 58 kWh. A Mid-Range AC töltője 11 kW, míg a DC töltője 100 kW.
Akkumulátor kapacitása | 45 kWh | 58 kWh | 77 kWh |
WLTP hatótáv | 330 km | 420 km | 550 km |
Végsebesség | 160 km / h | 160 km / h | 160 km / h (?) |
Töltés (AC) | akár 7.2 kW | akár 11 kW | akár 11 kW |
Töltés (DC) | 50 kW | 100 kW | akár 125 kW |
Végsebesség | 160 km / h | 160 km / h | 160 km / h |
Ár | 30,000 € körül | na | na |
Az ID.3 az első olyan Volkswagen modell melynek elkészítése teljes mértékben karbonsemlegesen zajlott. Az akkumulátorok gyártásakor, a karosszéria, festő és összeszerelő üzemben is természetes energiát használtak. Mindez pedig a zwickai gyár tulajdonában álló vízerőműnek köszönhető.
A VW szerint az ID.3 a jövő modelljeinek a stílusjegyeit is magán hordozza. A LED technológia minden jövőbeli modellen marad, míg az alufelnik egyelőre csak az ID.3 sajátjai amiket akár 18, 19 vagy 20 colos méretben is kérhetünk. A ID.3 légellenállási együtthatója is kiemelkedő, hisz 0.26 lett, ami a hatótávolságra is pozitív hatással van.
Az utasteret is meglepően tágasra szabta a Volkswagen, amit nem pakoltak tele mindenféle felesleges dologgal és kapcsolóval. A Volkswagen által valaha használt legnagyobb panorámatető pedig még inkább növeli a térérzetet.
Az alapmodell többek között navival, DAB+ digitális rádióval, fűthető első ülésekkel és kormánnyal valamint 18″-os felnikkel kerül a szalonokba.
Természetesen rendelhető lesz egy csomó extra és vezetőasszisztens rendszer is, amit még jelzőtáblafelismerő-rendszer, automata vészfék-asszisztenssel kiegészített ütközéselkerülő-rendszer, gyalogosfelismerő-rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető-rendszer, holttér-figyelő, fékezés funkcióval megtámogatott parkoló-asszisztens és tolatókamera is kiegészít.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/