2 év múlva! Mindig ez volt a szlogen, ha előbukkant a hír, hogy a Volkswagen elektromosításba kezd. A szlogen, ami már unalmas volt!
Azonban a hosszú figyelemfelkeltő kampány után a Volkswagen végre hivatalosan is bemutatta az álcafólia nélküli tisztán elektromos modelljét a Volkswagen ID.3-at. A Golf méreteit idéző ID.3 az első olyan típus amely már az elektromos autók számra készített MEB platformra épül. Ez lett az a modell aminek az alapára 30 ezer euró, vagyis nagyjából 9.9 millió forint alatt marad.
Az ID.3 egy ötajtós modell, melynek hossza 4261 mm, szélessége 1809 mm, magassága pedig 1552 mm.
| ID.3 | Golf | |
| Hossz | 4,261 mm | 4,258 mm |
| Szélesség | 1,809 mm | 1,799 mm |
| Magasság | 1,552 mm | 1,492 mm |
| Tengelytáv | 2,765 mm | 2,620 mm |
| EU száraz súly (min.) | 1,794 kg | 1,240 kg |
| Fordulókör | 10.2 méter | 10.9 méter |
| Csomagtartó | 385 liter | 380 liter |
A fenti ár a legkisebb akkumulátorcsomaggal szerelt modellre vonatkozik. A Volkswagen 45, 58 és 77 kWh kapacitású akkumulátorokkal szereli az ID.3-at, amik egyetlen feltöltéssel akár 330, 420 és 550 kilométert tudnak megtenni.
A 1ST modell lesz az első ami az ügyfelekhez érkezik, ennek az akkucsomagja 58 kWh. A Mid-Range AC töltője 11 kW, míg a DC töltője 100 kW.
| Akkumulátor kapacitása | 45 kWh | 58 kWh | 77 kWh |
| WLTP hatótáv | 330 km | 420 km | 550 km |
| Végsebesség | 160 km / h | 160 km / h | 160 km / h (?) |
| Töltés (AC) | akár 7.2 kW | akár 11 kW | akár 11 kW |
| Töltés (DC) | 50 kW | 100 kW | akár 125 kW |
| Végsebesség | 160 km / h | 160 km / h | 160 km / h |
| Ár | 30,000 € körül | na | na |
Az ID.3 az első olyan Volkswagen modell melynek elkészítése teljes mértékben karbonsemlegesen zajlott. Az akkumulátorok gyártásakor, a karosszéria, festő és összeszerelő üzemben is természetes energiát használtak. Mindez pedig a zwickai gyár tulajdonában álló vízerőműnek köszönhető.
A VW szerint az ID.3 a jövő modelljeinek a stílusjegyeit is magán hordozza. A LED technológia minden jövőbeli modellen marad, míg az alufelnik egyelőre csak az ID.3 sajátjai amiket akár 18, 19 vagy 20 colos méretben is kérhetünk. A ID.3 légellenállási együtthatója is kiemelkedő, hisz 0.26 lett, ami a hatótávolságra is pozitív hatással van.
Az utasteret is meglepően tágasra szabta a Volkswagen, amit nem pakoltak tele mindenféle felesleges dologgal és kapcsolóval. A Volkswagen által valaha használt legnagyobb panorámatető pedig még inkább növeli a térérzetet.
Az alapmodell többek között navival, DAB+ digitális rádióval, fűthető első ülésekkel és kormánnyal valamint 18″-os felnikkel kerül a szalonokba.
Természetesen rendelhető lesz egy csomó extra és vezetőasszisztens rendszer is, amit még jelzőtáblafelismerő-rendszer, automata vészfék-asszisztenssel kiegészített ütközéselkerülő-rendszer, gyalogosfelismerő-rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető-rendszer, holttér-figyelő, fékezés funkcióval megtámogatott parkoló-asszisztens és tolatókamera is kiegészít.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/



















