A Volkswagen először a Los Angeles Motor Show keretein belül mutatta be egyszerre az első három tanulmányautóját az I.D. családból (I.D. concept, I.D. Crozz és kisbusz I.D. Buzz). Ekkor még nem tudták, hogy mi lesz a legkisebb I.D. concept neve, azonban augusztusban egy Berlinben rendezett, The Digital Transformation of Volkswagen nevű rendezvényen Michael Jost (VW head of strategy) megemlítette az érkező autó nevét, ami a Neo nevet kaphatja. Az autó első prototípusa még 2016-ban, a Paris Motor Show-n debütált, nem kis csodálkozást kiváltva.
Az biztos, hogy az autó a nemrég bemutatott MEB padlólemezre fog épülni, aminek az egyik legjobb tulajdonsága, hogy rendkívül széles skálán méretre igazítható, így sok típushoz lehet ugyanazt a padlólemezt használni. Az akkumulátorok a padlólemezben fognak elhelyezkedni és 48kWh-tól kezdődően akár a 110 kWh-s akkumulátorcsomagnak is lesz benne hely, 7,9, vagy 12 modullal ellátva, típustól függően.
Nézzük a jelenlegi információk alapján tudható I.D. NEO kiviteleket:
- kb. 48 kWh akkumulátor (alap)
- körülbelül 330 km (205 mérföld) WLTP tartomány (alap)
- körülbelül 450 km (280 mérföld) WLTP tartomány (magasabb verzió)
- legfeljebb 500 km (311 mérföld) WLTP tartomány (felső verzió)
- 7,2 kW vagy 11 kW fedélzeti töltők
- 125 kW egyenáramú, gyors töltési képesség
A Volkswagen már megmutatta a prototípust Dél-Afrikában is. Most azonban téli körülmények között tesztelik a legújabb tisztán elektromos VW modellt, ahol sikerült is lencsevégre kapni erősen álcázott formában.
Lehet, hogy mégiscsak komolyan gondolja a Volkswagen az elektromosítást? Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/