A kínai gasgoo magazin megpróbálta összeszedni, milyen és mekkora eladásokat tudtak összehozni azok a kínai startupok, melyek elektromos autó gyártására jöttek létre!
A kínai elektromos autós ipar szépen lassan 2 rétegre vállt szét. Az egyik a nagy autóipari vállalatok szelete, mint például a BYD. Ezen vállalatok hatalmas pénzügyi tőkével és gyártókapacitással rendelkeznek, eladási volumenük jóval meghaladja a második réteget, akik a startup cégek.
Ezek a sok esetben kicsi cégek is szeretnének a nagyok közé kerülni, vagy a jó áraikkal, vagy a kevés, de prémium-jellegű, éppen ezért drága autóikkal. A Gasgoo éppen ezért tett egy próbát és az autógyártók hivatalos eladási riportjaiból megpróbálták összeszedni, hogy mi az állás az egyes cégeknél.
NIO
Talán a NIO a legismertebb ilyen kínai startup, akik szerencsére igen sok pénz tudtak összekalapozni maguknak. Első modelljük, az ES8 volt, ami törtelen népszerűségnek örvend az országban. A kisebb utód is már úton van, ES6 néven, várhatóan erre is igen sok vevő lesz. A NIO Day 2019 nevű, decemberen tartott rendezvényen az alapító, vezérigazgató Li Bin beszélt a számokról. A tízezredik ES8 gördült le a szalagról november 27-én, ebből 9727-et már ki is szállítottak.
Az október 18 és december 18 közötti időszakban 3089 darab ES8 került kiszállításra.
YUDO AUTO
Bár a YUDO AUTO egy kevésbé ismert startup, mint a NIO, mégis ők azok a legkorábban alakult vállalkozás.2018 december 12-re 9300 darabot szállítottak le a π1s and π3s modellekből!
Sitech
A changchuni gyár FAW Car szerelőcsarnokából december 27-én gördült le a négyezredik DEV1, ráadásul ez a szám 57 nap alatt jött össze. 2019-re összesen 40 000 darab elektromos autót kívánnak legyártani és kiszállítani!
Wm Motor
A vállalat az EX5-ös modell kiszállításait szeptember 28-án kezdte meg. november végére már 18 városba kezdte meg az autók eljuttatását, míg 39 szerviz és sales központtal is már rendelkezik, 26 városban.
Freeman Shen CEO szerint a kiszállítások extrém bonyolult folyamatai miatt sajnos nem tudták 2018-ban elérni a 10 000 darabot.
Hozon Auto
A cég Neta N01-es modellje november 26-án érte el a piacokat és már 50 000 megrendelésnél jár. Azonban eddig csupán 1200 darabot tudtak csak kiszállítaniuk, akkumulátor ellátási problémák miatt.
XPENG Motors
A magát hivatalosan is a Tesla kínai koppintásának nevező XPENG december közepén kezdte el bevezetni első modelljét, amit a Tesla Model X ihletett és a Xiaopeng Xpeng G3 nevet kapta. He Xiaopeng vezérigazgató szerint a hagyományos decemberi Tavaszi Fesztivál után felpörgetik a gyártást és kezdésnek 15 kirendeltségükön lehet megrendelni az autót márciustól.