Nagyon úgy tűnik, hogy az Audi is a teljesen elektromos meghajtásban látja a jövőt. Mi sem bizonyítja jobban, hogy egy RS3-at alakítottak át tisztán elektromos meghajtású szörnyeteggé.
A Schaffler az első szezontól fogva ott van az ABB FIA Formula E sorozatban, azaz a FIA elektromos formaautó-bajnokságban. Nem is akármilyen csapattal, hanem az ABT-vel együtt, amiből az Audi farag gyári alakulatot. Hamarosan a széria az ötödik szezonjához közeledik, ahol elég merész változások lesznek és új generációs kocsikkal fogják a köröket róni, és most ennek apropójaként az autóipari beszállító megmutatta, hogy mennyire lehet közúton kamatoztatni a versenypályákon nyert tudást.
A Schaeffler 4ePerformance megalkotásakor a vállalat egyes részlegei szorosan együtt dolgoztak, hogy átalakítsák a közúti és kereskedelmi forgalomban kapható RS 3-at. Az ötlet két személynek köszönhető: az egyik a Formula E-ben versenyző Lucas di Grassi, a másik pedig Prof. Peter Gutzmer, a Schaeffler CTO-ja.
Az autóban négy darab elektromos motort raktak, amik egyenként 220 kW-osak és a futamgyőztes ABT Schaeffler FE01-ből származnak. Az összteljesítmény 880 kW, azaz körülbelül 1200 lóerő, ami kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul kétszázra. Minden keréknek jut egy-egy elektromos motor, amit az ikertengelyes kialakításnak köszönhetnek ezért ezek egymástól függetlenül is hajthatnak, a rendszer nyomatékvektor révén osztja el ideális mértékben az erőt.
Ezt az embertelen erőt pedig két akku pakkal táplálják aminek összkapacitása 64 kWh.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!