Klaus Bischoff beszélt az Autocar magazinnak arról, hogy mi marad meg a sorozatgyártásba kerülő kivitelben abból a sok újdonságból, ami még 2016-ban mutatkozott be az I.D. család első tagján.
Közeledik 2020 tavasza, amikor is hivatalosan is megjelenik majd a Volkswagen első MEB padlólemezére épülő autója. A MEB padlólemezről annyit érdemes tudni, hogy ezt a VW direkt e-autóknak tervezte, így remélhetőleg jobb lesz a helykihasználtsága, mint mondjuk az e-Golfnak vagy az e-Upnak.
Biztosan sokan vannak azok, akik már nagyon várják az I.D. termékcsalád bemutatkozását, köztük mi is! Az első bemutatkozása még 2016-ban esett meg, a Paris Motor Show-n. Akkor is már nagyot szólt a futurisztikus, ám mégis egyben lévő forma. Sokan már akkor azt mondták, ezek a megoldások nem kerülhetnek a közutakra, ám a napokban Klaus Bishoff, a német márka dizájn főnöke nyilatkozott a megmaradó elemekről és a fejlesztések állapotáról, melyek alapján tudható, hogy az első elő-szériás darabok már legurultak a gyártósorokról idén áprilisban. A mérnököknek tehát bő 16 hónapjuk maradt a további problémák és tervezési hibák kijavítására. Legkorábban 2019 novemberében gördülhetnek le az első olyan darabok a sorról, amik már bemutató vagy kereskedelmi céllal hagyják el a gyár kapuját.
Kezdjük a hatótávval. Az e-Golf jelenlegi 300 km-es képességénél biztosan több lesz, a tervek szerint 400 és 600 km közöttire várhatjuk az újdonság erre vonatkozó képességét. Egyes modellek 2025 után önvezető funkciókkal is fel lesznek szerelve. Az első tükröket helyettesítő kamera rendszer nem lesz viszont megvalósítható, adatvédelmi okok miatt. További elmaradó elem az elektromos ajtókilincsek, ennek pedig szimplán anyagi okai vannak. Viszont nagyjából ez a két elem lesz az, ami nem kerül fel majd a végleges autóra.
Az autó egy első kerékmeghajtású, 5 ajtós, ferde hátú modellként születik majd meg, a fordulóköre 9.9 méter lesz, valamint kiváló irányíthatóság is jellemzi majd az I.D.-t. Megmaradnak a rövid túlnyúlások, az üveg hátsó ajtó és várhatóan 20″-os kerekek is rendelhetőek lesznek.
A méretek is nagyobbak lesznek kicsivel a jelenlegi, 7. generációs Golfnál (155mm-el hosszabb, 9mm-el szélesebb és 77mm-el magasabb az I.D.). 4100 mm hosszúság, 1800 mm szélesség és 1530 mm magasság lesz a kocsi kiterjedése. A VW figyelt az optimális súlyeloszlásra is, ami ebben az esetben 48:52 arányban valósul meg majd.
Világítástechnikában is megmarad pár dolog. Az első és hátsó logo nagy valószínűséggel megkapja a fehér háttérvilágítást és a LED-es első-hátsó fényszórók is rendelhetőek lesznek. A fényszóró képes lesz különböző hatások elérésére, például ha leparkoljuk majd az autót, „lecsukja a szemét”, vagy kormányzáskor jobbra-balra „néz” a kocsi. További világító elemek lehetnek a hátsó lökhárító környékén, amik kéken világíthatnak majd, ha szeretnénk.
A motor teljesítménye 125 kW körül várható, a 0-100 km/h gyorsulás pedig 8 másodperc alatt valósul meg. Az akkumulátor kapacitását viszont még nem akarják megmondani, viszont várhatóan megkapja majd a Mission E 800V-os rendszerét, ami ma még nagy szónak mondható.
Végszónak annyit mondanánk, minden kiderül 2020 tavaszán!
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!