A német gyártó a héten jelentette be, hogy érkezik a legendás teherhordójuk, a Sprinter új generációja, köztük az elektromos meghajtású is!
Ám sajnos ahhoz, hogy ilyen autót láthassunk az utakon, várnunk kell egészen 2019-ig, igaz a Mercedes-Benz már tavaly bejelentette, hogy érkeznek a teherautóik új generációi, köztük az elektromos meghajtásúak is. Többek között ilyen lesz az eVito is, ami egy közepes méretű teherautó, de akik most is Vito használók, biztosan tudják, mire számíthatnak raktér tekintetében. A gyártó szerint az eVito egy közepes méretű kisteherautó, 41.4kWh teljesítményű akkucsomaggal és 150km hatótávval. A 84kW-os motor pedig 120km/h végsebességet biztosít. Bár a rendeléseket már most le lehet adni, a kiszállítás csak 2018 második felétől kezdődik. Az alapára 39.990 euró lesz, azaz közel 12,5 millió forint. A Daimler egy ideje már dolgozik elektromos kisteherautókon. Tavaly a Mercedes leplezte le új, teljesen elektromos koncepcióját, megcélozva a kiszállító ágazatot.
Az eSprinter esetében sajnos a gyártó egyelőre nem adott meg adatokat, de az már most sejthető, hogy nem kell hatalmas hatótávokra számítanunk, hiszen a Mercedes szerint is elsősorban városi használatra szánják az eSprintert.
“Meggyőződésünk, hogy szükség van az elektromos meghajtásra a kisteherautókban, különösen a belvárosi felhasználásban. Ez azt jelenti, hogy a kereskedelmi flotta villamosítása önmagában ugyanazokat az elveket követi, mint a klasszikus meghajtású flotta kialakításakor, ha a jövedelmezőségről van szó. Az eDrive @ VANs kezdeményezéssel azt mutatjuk be, hogy csak a meghajtáson túlnyúló holisztikus mobilitási megoldások jelentenek valódi alternatívát a kereskedelmi ügyfelek számára. Az eVito a kiindulási pont, amelyet a Sprinter új generációja valamint a Citan követ majd.”