Az első darabokat a cég hannoveri főhadiszállásán adták át, ahol a legnagyobb németországi, angol, holland és svéd megrendelők képviselői jelentek meg.
Ezek a járművek mostantól a való világban, valós szituációkban mutathatják meg, mit is tudnak. A sorozatgyártás 2018 közepétől indul és az értékesítés pedig szintén ezen év szeptemberében.
Az e-Crafter egy 100 kW-os elektromotorral lesz felszerelve és egy 35.8 kWh-s akkumulátorcsomaggal, ami az e-Golfból érkezik. Az e-Crafter esetében ez várhatóan 160 km-re lesz elegendő, tekintve hogy a maximális sebesség 90 km/h-ban lesz maximalizálva. A rakomány súlya 1-1.75 tonna lehet, maximum 10.7 m3 terjedelemben.
„Semmi sem állhat a praktikusság útjába: legnagyobb megrendelőink Németországból, Angliából, Hollandiából és Svédországból tesztelik az új e-Crafter teherautót a mindennapok szempontjából. Ezek a cégek, akik csomagkiszállítók, energiaszolgáltatók, üzleti és egyedi kiskereskedelmi partnerek, nagyjából napi 70-100 km-t mennek sok esetben egy autóval csupán. Napi több száz megállás és elindulás jellemzi a napjait ezeknek a járműveknek és útjuk nagy részét városi környezetben teszik meg. Ezeket komoly elemzések támasztják alá, amiket a Volkswagen kereskedelmi járműveit használó, nagyjából 1500 cég és azok sofőrjeitől származó információk támasztanak alá. Az e-Crafter pedig pontosan ezeknek a felhasználási profiloknak akar megfelelni, ahol bőségesen elegendő a 100 kW-os elektromotor, a 160 km-es hatótáv és a 90 km/h-s végsebesség.
Az e-Crafter lítium-ion akkumulátorcsomagja az alvázba van építve, így a teljes felépítmény kihasználható lesz, ami 10.7 m3 űrtartalmú, kiterjedése pedig 1.38 méter széles és 1.86 méter magas. Kiviteltől függően a rakomány terhelése 1 és 1.75 tonna között változhat. Az akkumulátor egy CCS töltő segítségével 45 perc alatt 80%-ra, egy 7.2 kW-os AC fali töltővel pedig 5óra 20 perc alatt 100%-ra feltölthető. Ez általában a telephelyen egy éjszakai töltéssel kényelmesen megoldható.
Az elektromos verzió a legújabb Crafter alapjaira épült, így sokféle extra és vezetést segítő asszisztens is rendelhető lesz hozzá. Alapfelszereltség lesz a parkoló asszisztens – oldalvédelemmel, multifunkciós kamerarendszer, hátsó tolatókamerával kiegészítve. További alapfelszereltség lesz az automata klíma (Climatronic), fűthető ülések, navigáció, mobiltelefon-előkészítés és a LED-es első fényszórók. Az e-Crafter 2018 szeptemberétől lesz elérhető. Addigra viszont már alaposan le lesznek ezek a járművek tesztelve ügyfeleink által és maximálisan készen fog állni a kihívásokra.”