Tegnap a Volkswagen egy újabb öt éves tervet jelentett be Hamburgban az „Innovation Day”-en. A terv célja, hogy elektromos teherautókat és autóbuszokat fejlesszenek önálló vezetési és felhőalapú techológiákkal, amire közel 1,7 milliárd dollárt különítettek el. Látszik, hogy nagyon elszántan küzd a VW. A teljesen automatizált rendszereket először csak zárt területre engedi a VW, mint például a gyárak, üzemek parkolói és repülőterek. A teljesen automatizált járművek akár már két éven belül megjelenhetnek, mivel a fejlesztések már javában zajlanak.
Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek Vezérigazgatója elmondta: „Az eCrafter egy nagy teljesítményű furgon, amelynek hatótávolsága kb. 200 km. A VW I.D. A Buzz Cargo is fejlesztés alatt áll, ami egy villanymotoros kompakt furgon akárcsak a klasszikus VW Bulli.” Azaz egy új verziója a mikrobusznak.
A VW közép- és nagy teherbírású közlekedési eszközökön is dolgoznak, amellyel hasonló szegmenst kívánnak elérni mint a Tesla és Cummins. Ebben a szegmensben számos járművet tervez a VW az európai piacra.
Joachim Drees, a Volkswagen MAN Truck & Bus vezérigazgatója szerint: „Az első kilenc teljesen elektromos teherautót egy osztrák vevőnek szállítjuk le 2017 végéig. A furgonok nagyon csendesek, tökéletesen illeszkednek az ügyfelek igényeihez. Tovább növekszik az ilyen típusú járművek iránti kereslet. „
Továbbá a Volkswagen megerősítette terveit, hogy 2020 előtt még elkezdik a teljesen elektromos buszok sorozatgyártását is. Aminek az elektromos hajtásláncát az amerikai Navistarral együtt fejleszti a német óriás. Így közösen talán fel tudják gyorsítani a fejlesztéseket és a gyártást.