2014-ben jelentette be először az Apple, hogy kihasználva a szinte végtelen pénzforrásait, belevágna egy önvezető autó kifejlesztésébe. Ez lett volna a Titan projekt. Kezdetben még nem volt tiszta, hogy csak a szoftvert adta volna az Apple, vagy egy konkrét autót is legyártatott volna hozzá a vállalat. Pletykák viszont voltak bőven mindkét verzióról 2014 és 2015 körül. Egy időben a Tesla és az akkor még szárnyait bontogató Faraday Future is hírbe lett hozva az Apple Titan projektjével, de az idő bebizonyította azóta, hogy ezeknek nem volt alapja.
Néhány évvel később aztán a projekt átváltott egy olyan irányba, aminek révén nem konkrét autó készülne el végeredményként, hanem elektromos autók fedélzeti rendszerét és leginkább az önvezetést támogató szoftveres alapot adna az Apple szoftvere. 2019-ben kis híján meg is szűnt a Titan project, ám 2021-ben már arról lehetett olvasni, hogy egykor a Teslánál dolgozó mérnökök szivárognak az Apple munkavállalóinak kötelékébe.
Az Apple éveket dolgozott a hajtásláncon, az önvezető hardvereken és szoftvereken, az autók belső és külső formavilágán, valamint más kulcsfontosságú alkatrészeken, ám ma sincs ennek kézzelfogható eredménye. Azóta igazából nem is érkezett érdemi újdonság az Apple ilyen irányú tevékenységéről. Egészen mostanáig. A Bloomberg legújabb cikke szerint a munkálatok továbbra is zajlanak a Apple főhadiszállásán, csak a termék prezentálásának végső időpontja változott meg.
Egyrészt érintett a változásokban a korábban minimum négyes szintű önvezető funkció megvalósítása iránti cél. Az egész Titan Project indulásakor a legütősebb, 5-ös szint lett meghatározva, amit visszavettek négyesre. A dolgok jelen állása szerint pedig most már a kettes szintű önvezetés prezentálása is remek lenne.
Az autó jó egy évtizede a cég egyik legdrágább kutatási és fejlesztési projektje. Az Apple évente több százmillió dollárt költ fizetésekre, felhőalapú rendszerekre az önvezetés vezérlésére, zárt úton végzett tesztelésre, valamint a járműalkatrészek és csipek tervezésére. A korábbi 2026-os premiert ennek ellenére most 2028-ra halasztják. Szóval nem állhatnak túl jól a dolgok.
Ezt pedig az Apple belső vezetésében is sokan látják, nem éppen jó szemmel nézve a semmibe ellocsolt milliókat. Éppen ezért a Bloomberg szerint hamarosan eljöhet az a pillanat (make-or-break point), mikor az almás vállalatnak elő kell állni valami értékelhetővel, vagy a projekt végleg megy a kukába.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!