A Tesla fontolgatja a 800 V-os architektúra használatát

0

Fontolgatja a Tesla a 800 V-os architektúra bevezetését a Cybertruck és Semi nyergesvontatóhoz.

A legújabb hívószó az elektromos meghajtás terén a 800 V-os rendszerfeszültség, szemben a jelenleg használt 400 V-tal. Előbbinek számos előnye van, de sokan tartják úgy, hogy azért nem kell hasra esni attól, amit egy 800 V-os feszültségen üzemelő autó tud felmutatni a 400 Voltoshoz képest. Így volt ezzel a Tesla is, ám most változás állhat be ezen a területen is a márka életében.

Ahogyan azt már sokszor említettük, a Tesla nemrég előállt a 2022-es év első negyedévét (Q1) megmutató prezentációjával, melyben szerencsére rengeteg profitról (3,32 milliárd dollár) és még több eladott autóról olvashatunk. De ezeken felül számos más dolog is tartozik egy ilyen beszámolóhoz, többek között beszélgetések is a vállalat életéről és a várható fejlesztésekről.

Utóbb témájában szólalt meg Andrew Baglino, aki a vállalat egyik vezetője a hajtásláncok fejlesztési részlegén. A felé intézett kérdésre válaszolva arról beszélt a vezető, hogy a Tesla eddig miért nem tért át a 800V-os rendszerfeszültségre, miközben olyan ellenfelek, mint a Porsche Taycan, Lucid Air, Ioniq 5, vagy éppen az Audi e-tron GT már megalkotásuk idején is erre a feszültségre lettek felkészítve.

A Tesla azonban eltérően vélekedik a fejlesztésről: Baglino szerint a 800 voltos rendszer előnyei (nagyobb töltési teljesítmény azonos áramerősség mellett vagy kisebb kábelkeresztmetszet azonos töltési teljesítmény mellett) „masszívan felülmúlná” a költségeket. A járműportfólióban a „kisebb” kategóriás autóknál, mint a Model 3, vagy a Model Y, figyelni kell a költségekre, így a 800 V-adta előnyök nem lennének arányban az ezekért pluszban fizetendő összegekkel.

Baglino elmondta, hogy valóban van némi előnye egy 800V-os elektromos autónak a Tesla típusainál is, de például ez a töltési időkben csupán pár percet jelent, amiért a Tesla nem feltétlenül akarja vállalni az átállás többletköltségét. Nem ez a helyzet azonban a kínálat nagyobb darabjainál, mint például a Semi kamion, vagy éppen a Cybertruck pickup. Itt már érdemes figyelembe venni a lehetséges előnyöket és a Tesla pontosan ezt teszi. Így elég nagy eséllyel ezen modellek esetében meg fog jelenni a 800 V-os feszültség, míg a Model 3/Y egy ideig még biztosan megmarad a 400 V-on.

Maga Elon Musk is megosztotta a nézeteit. Szerinte, ha a Tesla akárcsak 100 dollárt is megtakaríthatna a 400-ról 800 voltra való átállással, akkor a döntés máshol óriási költségekkel járna. Elég ha csak a Tesla saját, Supercharger állomására gondolunk, ami több mint 33 ezer töltőpont átalakítását eredményezné 800 V-ra.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!