Maximális pontszámot kapott a kecskeméti EQB a törésteszten

0

A tisztán elektromos Mercedes-Benz EQB megkapta a maximális 5 csillagos általános biztonsági besorolást az Euro NCAP-tól.

Úgy tűnik, hogy az év végére még összetörnek pár autót az Euro NCAP-nél a srácok. Hiszen folyamatosan érkeznek az egyes autókról a töréstesztek, mai alanyunk a Mercedes-Benz EQB, ami szintén most jutott el a tesztlaborba és nem árulok el azt hiszem nagy titkot, ha azt mondom, hogy a típus is elhozta mind az 5 elérhető csillagot.

Mivel az EQB alapvetően egy Mercedes-Benz GLB, így az Euro NCAP leírásában is feltűnik a típusjelölés, ami a tesztről szól:

„A Mercedes-Benz EQB a GLB partnermodellje, felépítésük gyakorlatilag megegyezik. Az Euro NCAP mindkét járművet összehasonlította annak ellenőrzésére, hogy a Mercedes-Benz GLB eredményei alkalmazhatók-e az EQB-re, és szükség esetén további teszteket végzett.”

A teszt az alábbi részfolyamatokból épült fel:

  • Elülső ütközési teszt – az autó szélességének 50%-a ütközik a szembejövő és deformálódó akadályba (mindkettő 50 km/h/31 mph sebességgel halad).
  • Elülső ütközési teszt – az autó 50 km/h (31 mph) sebességgel ütközik egy merev, teljes szélességű akadálynak.
  • Oldalsó ütközési teszt – egy mozgatható, deformálható akadály 60 km/h (37,3 mph) sebességgel ütközik a vezetőoldali ajtóval.
  • Lámpaoszlop teszt: a tesztelt autót oldalirányban egy merev oszlopba rohan 32 km/h (20 mph) sebességgel.

A törésteszt részletei az alábbiakról tanúskodnak:

  • Felnőtt utasok védelme: 95 százalék
  • Gyermek utasok védelme: 91 százalék
  • Gyalogosok védelme: 78 százalék
  • Biztonsági Asszisztensek: 74 százalék

Aki még több részletre kíváncsi, annak ajánljuk, hogy látogasson el az Euro NCAP honlapjának vonatkozó részére, amin az EQB a főszereplő. Az EQB kapcsán az egyik legfontosabb ismérv, hogy nálunk készül, Kecskeméten. Az első kész darab októberben gördült le a gyártósorról.

Legyen szó családi kirándulásról vagy bútorszállításról, az új, akár hétüléses Mercedes-Benz EQB tökéletesen alkalmazkodik az igényekhez. A kompakt elektromos járművek kínálatának legjobban variálható tagjaként leghátsó üléssorában akár 1,65 méter magas személyeknek is kényelmes helyet kínál, miközben erőteljes és hatékony elektromos hajtásláncával páratlan rugalmasságot és kifinomultságot biztosít – helyi károsanyag-kibocsátás nélkül.

Az új EQB hossza 4684 milliméter, szélessége 1834 milliméter, magassága pedig 1667 milliméter. Az EQA technológiájára épülő típus a GLB méreteit mondhatja magának. A hosszú tengelytávolság (2829 milliméter) különösen tágas és jól variálható belső teret biztosít, amelyben egy harmadik üléssor is helyet kaphat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!