A Kia Stinger egy igen érdekes autó a maga nemében, már csak a kinézete miatt is rendkívül izgalmas a dél-koreai gyártó kínálatán belül. Nagyjából a BMW 4-es szériájának állít ellenfelet. Azonban ahogyan egyre inkább haladunk az elektromos átállás útján, előbb-utóbb felvetődik ezeknek a rétegmodelleknek a sorsa is.
A Kia esetében az átállás már megindult, melynek első állomása az EV6 elektromos autó. Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható. Az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. Az EV6-ből lesz egy erősebb verzió is, GT néven.
A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatékának maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok). Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad.
Azért beszéltem ennyit a GT kivitelről, mivel a Kia dizájnfőnöke, Karim Habib szerint egy ponton a közeljövőben találkozni fog a GT és a Stinger útja, amiből valószínűleg az utóbbi fog vesztesként kikerülni, vagyis megszűnhet annak gyártása:
„Stinger szelleme itt van velünk és maradni is fog. Szeretném azt gondolni, hogy az EV6-ban vannak a Grand Turizmós gének. Ezekre alapozva csinálunk egy GT-t, amiben benne lesz a Stinger is.”
Bár ez közel sem direkt kijelentés a Stinger végét illetően, ám Habib beszélt egy keveset a Stinger és az EV6 kapcsolatáról:
„A Stinger egy különös autó volt és teljesen új perspektívát nyitott annak tekintetében, hogy milyen lehetne a Kia, mint sportos és precíziós vezetési eszköz. Az EV6 is most hasonló helyzetben van.”
Hogy pontosan mi vár a Stingerre és az EV6 GT milyen hatással lesz annak létezésére, még kérdés. De ha egy ilyen magas beosztású Kia alkalmazott ilyen szövegkörnyezetben beszél a két autóról, az nem feltétlenül jelent jót.