2025-től a BMW Group megállapodást kötött a zöld acél beszerzéséről a svéd H2 Green Steel startup vállalkozással.
A fenntartható forrásból származó alapanyagok egyre nagyobb szerepet kapnak a közeljövőben. Ennek egyik alapvető tulajdonsága, hogy előállításukhoz olyan elektromos áramot használnak fel, ami megújuló forrásból származik. A fenntartható forrásból származó alapanyagok az autógyáraknak is egyre fontosabbak. Szinte az összes nagy márka bejelentette, hogy átlagosan az évtized végére el akarják érni legfőbb célkitűzésüket, a karbon-mentes működést.
Amikor egy vállalat arról beszél, hogy működésüket ilyen módon akarják átalakítani, az nem egyszerűen csak azt jelenti, hogy az általuk gyártott autók tisztán elektromosok lesznek. Hanem az üzem minden aspektusára vetített működés is olyan módon történik, hogy az ne járjon (átvitt, vagy közvetlen) értelemben szén-dioxid kibocsátással.
Vonatkozik ez a felhasznált alapanyagokra is, amikből az autókat építi meg. Egy startup vállalat és a BMW a napokban tett lépéseket annak érdekében, hogy ezt az igen fontos tényezőt karbon-mentesen tudja legyártani. Volt róla szó, hogy az a lehetőség, miszerint 2025-ben a márka a 3-as sorozat első tisztán elektromos változatát mutathatja majd be a Neue Klasse padlólemezre építve. Ennek a platformnak pedig egyik legfőbb ismérve az, hogy fenntartható forrásból származó alapanyagokkal dolgozik.
A Neue Klasse padlólemezről érdemes tudni, hogy a közeljövő BMW-i mind erre a platformra fognak megépülni. Úgy tervezték meg a bajorok ezt az új padlólemezt, hogy a belsőégésű hajtáslánctól a tisztán elektromos változatig mindegyikkel kompatibilis legyen. Azonban az erre a padlólemezre épülő autók is acélból kerülnek legyártásra, mint a személyautók bő 90 százaléka világszerte.
Az acél fenntartható forrásból származó beszerzésére a BMW nemrég megállapodott a svéd H2 Green Steel nevű startup céggel. A svéd H2 Green Steel fő profilja olyan fémek gyártása, melyekhez a szükséges energia megújuló forrásokból (szél, víz, napelem) származik. A BMW és a H2 közötti megállapodás 2025-től kezdődik és a bajor autógyártó innen vásárolja majd meg az autógyártáshoz szükséges alapanyagokat.
A H2 esetében konkrétan hidrogént használnak a fémek előállításához idestova 2020 óta. Kizárva a szénerőművek által előállított energiát az ellátási láncukból, amit pont ezért zártra terveztek. Az itt és így készülő acélelemek 95 százalékkal kevesebb kibocsátott szén-dioxid árán kerülnek legyártásra. Számításaik szerint 2030-ra már 5 millió tonna olyan fémalapanyagot tudnak a svédországi Boden melletti üzemükben előállítani, melyhez kibocsátás-mentes villamosenergiát használnak fel.
Nem a BMW az első, aki ilyen irányba nézelődik. A Volvo áprilisban bejelentette, hogy vannak ilyen irányú törekvései. Azonban a Volvo csak 2026 októberétől tudja innen beszerezni ezt a fajta alapanyagot.