Az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann mostanában igen beszédes kedvében van. Nemrég az autóipart sújtó csiphiányról beszélt a Reutersnek és elárulta, hogy mindez mekkora hatással van az Audira. Duesmann elárulta, hogy szorosabbra fűzték a kapcsolatukat a csipgyártókkal és hamarosan kilábalnak a problémából. Bár az autógyártók a kereslet kielégítésének kudarca miatt csökkenő eladásokat produkálnak
Legújabb gondolatai a Süddeutsche Zeitung hasábjain jelentek meg és már a bevezetőben is egy igen megosztó kijelentés olvasható, melyet az aacheni Kollokviumon osztott meg. Az eseményt az Aacheni Egyetem műszaki karai szervezik, a konferenciák témája a motortechnikai mérnökök legújabb fejlesztései. Az Audi főnöke a dízel- és benzinmotoroktól való radikális elmozdulás mellett nyilatkozott:
„A szén, az olaj és a földgáz drogként hat a társadalmunkra” – mondta kedden a konferencián. Szerinte a „fosszilis tüzelőanyagok könnyen beszerezhetők, rendkívül addiktívak és csak akkor vesszük észre az általuk okozott kárt, amikor a mámor elmúlt.”
Mint olvasható, az Audi egyre inkább a fosszilis energiák és az azokat használó belsőégésű erőforrások ellen fordul, ami igazából napjaink trendje az autóiparban. Idén augusztusban ennek írásban is nyomatékot adott az Audi, hiszen a Vorsprung 2030 direktíva értelmében az Audi új modelljei 2026-tól csak tisztán elektromos formában lesznek elérhetők.
A belsőégésű motorok gyártását folytatják, melyek vélhetően a világ azon pontjain kötnek ki, ahol a környezetvédelmi szabályozás egyelőre megengedi ezen erőforrások használatát. Ám az Audi nem fogja kivárni, míg ezek az országok is megteszik a szükséges lépéseket, hiszen 2033-tól az Audi nem fog belsőégésű motort sem gyártani. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibridek és a 48 Voltos mild hibridek sem lesznek elérhetőek innentől. Természetesen az addig legyártott motorokhoz és hajtásláncokhoz továbbra is elérhetőek lesznek a szükséges alkatrészek a gyártó által megállapított élettartam alatt.