A német Varta akkumulátorgyártó életében a 2021 április 12 egyfajta piros betűs eseményként fog bekerülni a házi naptárba. Először ekkor jelentették be hivatalosan, hogy beszállnak az elektromos autókhoz való akkumulátorok gyártásába. Ismerve a jelenlegi igényeket ezekre a cellákra, vélhetően igen jó üzletnek fog bizonyulni.
Akik olvasták korábbi híreinket a Varta celláiról, biztosan tudják, hogy a német cég közel sem akar versenyre kelni az olyan ázsiai óriásokkal, mint például az LG, vagy a CATL. Ehelyett a Varta első körben a rétegigényeket akarja kielégíteni, ezek közül is a nagy teljesítményt igénylő elektromos autósportokét. Ezen gondolat mentén született meg a 2170-es formátumú cella, mely a V4Drive nevet kapta.
A V4Drive cellából többféle verzió készül, ezek közül az úgynevezett „power version” kivitelt akár 6 perc alatt feltölthetjük. Erről maga a cég vezérigazgatója, Herbert Schein beszélt tavasszal. Vélhetően készülnek majd kedvezőbb árú, de kevesebb tudással (egyben lassabb töltésű) bíró kivitelek is. Ami fix volt eddig, az a 2170-es formátum.
Mindegyik kivitelű Varta cella közös ismérve az alacsony belső ellenállás és a viszonylag alacsony üzem hőmérséklet. Ez a Power Version esetében a Varta szerint maximum 34 Celsius fokot jelenthet.
A Power Version esetében várható némi változtatás a Varta-sajtónyilatkozat alapján, melynek értelmében a Varta hajlandó eltérni a kezdetben fixen megállapított 2170-es formátumtól. A V4Drive technológia idén tavasszal jelent meg és mostantól megjelenhet más formátumú cellákban is. A változásokról a saját rendezésű „Capital Markets Day” eseményen (Ellwangen, Németország) beszélt ismét az igazgató, Herbert Schein.
„A VARTA a teljesítményt hozza el az e-mobilitásba. A jelenleg általánosan elterjedt akkumulátorok elsősorban azt teszik lehetővé az autóipari mérnökök számára, hogy hosszú hatótávot kínáló autókat építsenek. A V4Drive ezen felül teljesítmény-béli lehetőségeket is kínál. Ezzel ideálisan kiszolgálva az autóipar teljesítményorientált szektorát. A V4Drive cellákkal működtetett elektromos autó képes lesz nagy távolságokat leküzdeni, ugyanakkor dinamikusabb vezetési élményt is kínál – ráadásul a jelenlegi celláknál sokkal gyorsabban tölthető.”
Egy másik Varta vezető, Armin Hessenberger arról beszélt, hogy a márka által gyártott más akkumulátorok gyártásából származó jövedelem jelentős része megy majd a 2170-es formátumú V4Drive gyártásának beindítására. Két éven belül minimum 2 GWh éves kapacitás várható a Varta háza tájáról.
A Varta jelenleg is gyárt hengeres, lítium-alapú akkucellákat, melyeket CoinPower néven forgalmaznak. Éppen ezért nem fog gondot okozni a jelenlegi és a V4Drive technológia egybegyúrása más formátumú cellákba. A többi a megrendelőn és annak pénztárcájának vastagságán múlik.