A Volvo Buses egy új alvázat mutatott be az elektromos buszokhoz, mely az BZL Electric nevet kapta. Sima illetve emeletes elektromos buszokhoz is kiváló választás.
Az elektromos autók mellett a másik ígéretesen növekvő ágazat az elektromos buszoké. Elismertségük folyamatosan növekszik, ami legfőképp annak köszönhető, hogy a nagyvárosok levegőminőségéért ma még nagymértékben felelnek a belsőégésű motorral szerelt buszok, melyek elektromosra cserélése jelentős javulást hoz egy adott város levegőminőségében. Szerencsére hazánkban is egyre több városban jelennek meg ezek az elektromos buszok, melyek főbb erényei közé tartozik a zéró helyi kibocsájtás mellett az alacsony üzemeltetési és karbantartási költség is.
Ha már Magyarország, mindenképpen meg kell említenünk, hogy az elektromos buszok tekintetében hazánk kifejezetten az élen jár, már ami a fejlesztési lehetőségeket illet, többek között említenénk a Goldi Mobility Kft.-t, akik magyar és szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztenek e-buszokat.
Ha hazánkon túlra téved a tekintet, akkor az egyik legjelentősebb buszfejlesztő a Volvo Buses vállalat, akik az elektromos kivitelek esetében is jelentős erőfeszítéseket tesznek. Legújabb fejlesztésük a BZL Electric nevű alváz, melyekre a közeljövő tisztán elektromos buszait lehet felépíteni.
Az új alváz úgy került kialakításra, hogy arra egy és kétszintes buszok is felépülhessenek, ráadásul abba már az Európában kipróbált és bevált technológiák kerültek beépítésre. A BZL Electric lelke egyetlen elektromos motor, melyet egy kétfokozatú váltóval kötöttek össze, a lehetőleg mindig optimális fordulatszám beállítása érdekében. A motor csúcsteljesítménye 200 kW, míg a tartósan fenntartató teljesítmény 167 kW, 425 Nm nyomatékkal. Igény szerint kettő ilyen motort is be tudnak építeni az alvázba, ám a kétszintes buszok esetén csak az egymotoros verziót van lehetőség megrendelni.
Az egyszintes buszokhoz szánt alváz 11 815 mm, míg a kétszintes buszokhoz való 10 585 mm hosszú. A BZL-re épülő buszok maximális megengedett tömege 19,5 tonna lehet. Az első tengely Volvo RFS-L, míg a hátsó ZF AV133 típusú. Akkupakkból 3, 4, vagy 5 kerülhet a buszba, melyek a tetőbe kerülnek beépítésre, az utastér temperálására szolgáló eszközökkel együtt, mint például a hőszivattyú.
Pakkonként 94 kWh kapacitás van jelen, így összesen 282, 376, vagy 470 kWh kapacitással gazdálkodhat a BZL alvázra megépített busz. A gyártó nem adott meg hatótávokat az egyes változatokhoz, ez nyilván sok minden mástól is függ. Amit viszont még tudni, hogy a DC villámtöltés 150 kW-os, ráadásul opciósan két töltőcsatlakozó is kérhető, ezzel megvalósulhat a 300 kW-os töltési teljesítmény.
A svéd vállalat a fenntarthatóságra is nagy figyelmet fordít, ugyanis az alváz 90 százalékban újrahasznosítható lesz.