Toyota CEO – „a fő ellenség maga a szén-dioxid és nem a belsőégésű motor”

0

A Toyota többször kiállt a belsőégésű motor mellett. Mondván, a technológiát még nem lenne szabad kiszorítani a mindennapjainkból. Szerintük az átalakulás túl gyors az elektromos meghajtás felé.

Hogy pontosan mi a Toyota célja ezekkel a kijelentésekkel, azt csak a vezérigazgató, Akio Toyoda tudja igazán. Az azonban biztos, hogy a véleménye mellett a teljes Toyota igazgatótanács kiáll.

Toyoda úr a napokban ismét megerősítette véleményét a témában, méghozzá egy Japánban rendezett konferencián, amit a japán autógyártók rendeztek meg egymás között. (JAMA – Japan Automobile Manufacturers Association) Itt az összes jelentős márka képviseltette magát, többek közt a Toyota, Honda, Yamaha és az Isuzu. Ezen az eseményen hangzott el ismét néhány érv a belsőégésű motor mellett, ami Toyoda szerint nem az ellenség:

„Japán exportfüggő ország. A szén-dioxid-semlegesség tehát Japán foglalkoztatási kérdésével egyenlő. Egyes politikusok azt mondják, hogy minden autót elektromos járművé kell alakítanunk. De én nem így gondolom. A japánok munkahelyeinek és életének védelme érdekében úgy gondolom, hogy a jövőnket összhangba kell hozni az eddigi erőfeszítéseinkkel. A szén-dioxid semlegesség elérésében a fő ellenség maga a szén-dioxid és nem a belsőégésű motor.”

Ez is egy nézőpont, ám az már koránt sem, hogy a belsőégésű motorok emissziója megszüntetése nélkül van-e mód az üvegház-hatású gázok visszaszorítására. Való igaz, hogy a személyautóknál jóval nagyobb kibocsátók a hajók vagy a repülőgépek. Ennek ellenére elég, ha csak egy olyan kép ugrik a szemünk elé, amin egy szmogos nagyváros látképe szerepel. Az sem egy kellemes látvány. Ezért a belsőégésű motorok megszüntetése nélkül nem lehet érdemben visszaszorítani a nagyvárosok légszennyezettségét.

Japán komoly célokat tűzött ki ezen a téren: 2030-ra egy igen komoly szintű visszaesést szeretnének látni az üvegház-hatású gázok kibocsátása terén. Míg 2050-ra az egész országnak szén-dioxid kibocsátásmentesnek kell lennie.

Toyoda szerint a japán autóipar évente nagyjából 10 millió autót állít elő, melynek fele megy exportra. Ennek fényében nagyon nem mindegy, hogyan alakul az autóipar sorsa. Amikor megoldások bemutatására került sor, a vezérigazgató nagyobb szabadságot kért a jogszabályok alkotóitól és végső soron továbbra is a belsőégésű, valamint az elektromos motor kombinációja mellett tette le a voksát.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!