Négy elektromos modellel tér vissza a Lotus márka

0

Az egykori legendás angol sportautómárka már egy ideje a kínai autóipar egyik legnagyobb szereplőjének, a Geely-nek a kezében van. Annak a Geely-nek ami az elmúlt pár év történéseit tekintve közel sem szitokszó. Kínában rengeteg pénz mozog az elektromos autók körül, így talán ezért is találhatta alkalmasnak a Geely az időt arra, hogy a Lotus visszatérjen. Természetesen elektromos alapokon.

A Lotus márka egy sajtóközleményben tudatta, hogy mik a tervei a közeljövőre nézve, melyek igen tetszetősök lehetnek az érdeklődőknek. Kezdjük is a legfontosabb momentummal, az autókkal. 2022 és 2026 között négy, különböző felépítésű járművel rukkolnak elő, melyek természetesen Kínában készülnek. A Geely egy új, dedikált gyárában (Wuhan) ahol évi 150 000-es darabszámmal kalkulálva, ha az igények is meglesznek hozzá.

A Lotus is a biztosnak tűnő utat választotta a visszatérésre, hiszen az első modellként egy SUV várható. A közleményt tovább olvasva kiderül, hogy a Lotus még nem döntött a konkrét nevekről. Egyelőre csak projektneveken keresztül hivatkozik a négy autóra. Az első játékos SUV a „Type 132” nevet kapta és az E méretosztályban indul a vásárlók kegyeiért. Előreláthatóan 2022 és 2023 között bemutatkozva.

A további három Lotus autóról még nem sokat tudni, de nézzük sorban őket:

  • Type 133: négyajtós kupét várhatunk ezen a néven, szintén az E méretosztályban, 2025-ben.
  • Type 134: D méretosztályú SUV, itt nem találunk időpontot a bemutatásra.
  • Type 135: ez egy tisztán elektromos sportautó, bemutatkozása 2026-ban várható.

Mind a négy autó a Lotus számára kifejlesztett padlólemezre épül meg, melynek neve „Lotus Premium Architecture”.  Tekintve, hogy jelen ismeretek szerint a platform tisztán elektromos meghajtásra lett tervezve, joggal feltételezhetjük, hogy mindegyik autó tisztán elektromos lesz. A Geely nem akar plug-in hibrid technológiával kísérletezni.

A padlólemez adta lehetőségek a tengelytáv tekintetében igen tágak, hiszen 2,89 és 3,1 méter között variálhatók a számok. Ezzel a C+ mérettől egészen az E méretosztályig minden igényt le tudnak fedni. Hírek szerint az akkupakk kapacitásokkal sem fog fukarkodni a Lotus, hiszen 92 és 120 kWh közötti számokról hallani. Valamint ide is megérkezik a 800 V-os rendszerfeszültség. További infók nem állnak rendelkezésre, csupán egy adat a 0-100 km/h gyorsulásról. Kevesebb, mint 3 másodperc alatt éri el a 100-at, ami joggal feltételez összkerékhajtást és legalább két elektromos motort a hajtásláncban.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!