Az LG gyakorlatilag folyamatosan jelen van az újkori elektromos autózásban, az ide szánt akkucelláik révén. Számos nagy autógyártó vett tőlük korábban „zacskós”, vagy éppen prizmatikus cellákat. Igény esetén szinte bármilyen akkumulátort le tudnak gyártani, amit kiválóan példáz az is, hogy a Tesla új 4680-as celláiból is sikerült működő darabokat készíteni, ezzel pedig gyakorlatilag készek annak sorozatgyártására.
Az igények pedig folyamatosan nőnek, hiszen csak a Stellantis és a Volkswagen csoportok éves kapacitásigénye az évtized végére valahol 500 GWh környékén alakul és akkor még hol vannak a többiek. Hogy egy másik szép számot is mondjunk, az SK Innovation becslései szerint csak nekik már most 1 TWh (1000 GWh) gyártó lemaradásuk (backlog) jött össze az autógyártóktól leadott igényekből, így biztosan lesz hova eladni a kész cellákat.
Ők éppen ezért már be is jelentették bővítési programjukat a következő 5 évre, nagyjából 30 trilliárd Won (26,5 milliárd dollár) értékben. Az pedig csak hab a tortán, hogy az SK is beszállna a Tesla 4680-as celláinak gyártásába, bár ezt még hivatalosan nem lehetett olvasni sehol, csupán „értesülés” szinten lehet egyelőre hallani a dologról.
Mivel a másik nagy játékos az LG Energy Solution, ők sem ülhetnek a babérjaikon, hiába az eddigi kiváló munka és a sok megrendelő, vélhetően ők is bármennyi akkucellát eladhatnának. Vevő azonnal lenne rá. Több cella csak még több gyárból érkezhet, így az LG is bemutatta saját programját a bővülésre, igaz ők most „csak” 10 trilliárd Wont szánnak a projektre, amiből most 6 trilliárdot terveznek felhasználni (4,4 milliárd euró). A meglévő üzemeik bővítésén túl az LG egy katódokat is gyártó üzemet épít. Az itteni gyártáskapacitás 2026-ra várhatóan 260 000 tonna lehet.
Természetesen K+F területre is jut a pénzből, hiszen az LG a tervek szerint továbbfejlesztené a már létező NCMA kémiás celláit (Nikkel – Kobalt – Magnézium – Aluminimum oxid), a cél az, hogy az ilyen cellákkal szerelt személyautók hatótávja nagyjából 600 kilométer legyen.