Mikor Elon Musk tavaly szeptemberben a Tesla Battery Day alkalmával bemutatta az új, sokak által várt 4680-as akkumulátor cellát, ezzel mindenki hatalmas léptékű ugrást várt az akkumulátor-alapú energiatárolástól. Nem véletlenül, hiszen az új 4680-as cella számos olyan problémát old meg, mellyel az akkucellagyártás jó ideje küzd. Korábban mások is próbálkoztak hasonló méretekkel, ám a probléma mindig ugyanaz volt: a hőmérséklet megemelkedés a cellán belül, köszönhetően a belső ellenállásnak. Nos, a Tesla viszont azért Tesla, mert végül megoldotta ezt a problémát. A végeredmény pedig egy olyan akkumulátor cella lett, melynek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség pedig ötszörös lett.
A cella tudásán túl a másik nagy dobás a Tesla részéről, hogy a terveket kész megosztani a többi nagy akkugyártóval, persze nem mindegy, hogy miként. Természetes, hogy a 4680-as cella paramétereit szabadalom védi, azonban ezeket meg kell mutassa más gyártóknak, ha azt szeretné, hogy ilyet gyártsanak a Teslának. Mivel a Tesla terve pontosan ez már a kezdetek óta, hogy kiadja bérgyártásba a nagyoknak, hogy még több cellát tudhasson magáénak. A bérgyártáson kívül maga is belefog majd a 4680-as cellák gyártásába Berlinben, Sanghajiban és Austinban.
Eddig olyan játékosok vannak benne a buliban, mint a CATL, Panasonic, LG Energy Solution, vagy éppen a Samsung SDI. Ezúttal az utóbbi két partnerről írt a The Korea Herald, szerintük a Samsung és az LG már annál a fázisnál járnak, mint a Panasonic, vagyis sikerült működő teszt-gyártósort felépíteni és azon működő 4680-as cellákat előállítani. Az újság a hírt egy magas rangú Tesla-beosztott szavaira alapozza:
„A Samsung SDI és az LG Energy Solution kifejlesztette a hengeres 4680 cellák mintáit, és jelenleg különböző teszteket végeznek létesítményeikben a szerkezeti integritás ellenőrzésére. Emellett 4680 cellájuk specifikációit eljuttatták beszállítóikhoz is.”
Jelenleg a Samsung SDI tervei a tömeggyártás beindítása kapcsán még ismeretlenek, de az LG Energy Solution már rendelkezik céldátummal, ami 2023. Az első darabok vélhetően a Model Y-ba és annak strukturális akkupakkjába kerülnek majd.