Az elektromos mobilitás terjedésével szépen lassan olyan területek is megújulnak, mint a lokális, adott területet lefedő áruszállítás. Sokszor beszéltünk róla, hogy egy elektromos meghajtású furgonnal mennyire kedvezőbb a lokális áruterítés, vagy éppen a csomagok kiszállítása. A sok megállás-elindulás és a lakott területen haladás egy belsőégésű motornál szépen megdobja a fogyasztást, míg egy elektromos motornak ez az igazi csemege.
Az európai autómárkák közül a korábban PSA, most már Stellantis Csoporttá duzzadt vállalat is felismerte ennek előnyeit és főbb márkáin keresztül (pl.: Opel, Peugeot, Citroën) bizony meg is indította az offenzívát a piaci szegmens letarolásáért. Bár egy új tisztán elektromos furgon ma még viszonylag magas bekerülési költséggel vásárolható meg, már középtávon is megérheti egy olyan vállalkozásnak, ami sok furgont üzemeltet városon belül. Csak szépíti a helyzetet, ha ezeket a furgonokat a telephelyen elhelyezett napelemekből érkező energiával tudják megtáplálni.
A növekvő igények miatt pedig most egy komoly döntést hozott meg a Stellantis: az egykori Vauxhall gyárat az angliai Ellesmere Port mellett átállítják elektromos járművek gyártására. Nem is akármilyen járművek fognak itt készülni, hanem tisztán elektromos meghajtású furgonok az Opel, Peugeot és Citroën márkák kínálatából. A sajtóközlemény szerint Carlos Tavares elismerően beszélt a gyár múltjáról és szerinte a mostani fejlesztéssel méltóképpen folyhat itt a munka a következő években is.
A gyár átalakításának és fejlesztésének költsége nagyjából 120 millió euróba kerül, ezzel pedig a Stellantis egyik legfontosabb üzemévé lép elő. Olyan elektromos járművek készülnek majd itt, mint az Opel Combo-e Cargo, Movano-e, Combo-e Life, e-Rifter, Peugeot e-Partner és a Citroën ë-Berlingo. A furgon és a személyszállító kivitelek is itt készülnek majd bizonyos típusok esetében. A fentebb említett modellek itteni gyártása a következő év végétől kezdődhet majd meg itt, míg a most még itt készülő Vauxhall modellek sorsáról nem tesz említést a sajtóközlemény.
A fent említett furgonok (legyen szó áru, vagy éppen személyszállító kivitelről) mindegyike 50 kWh-s akkupakkal érkezik és két méretben kérhető a hosszúság (4,4 vagy 4,75 méter, utóbbi esetében a személyszállító kivitel 7 üléses is lehet). A nagyobb, 75 kWh-s akkupakk ezen modellek esetében nem lesz elérhető.