2021. július 2-án megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW iX sorozatgyártása a BMW Group Dingolfingban működő létesítményében. „A BMW iX sorozatgyártásának beindításával hálózatról tölthető modellpalettánk kibővítése újabb fontos mérföldkőhöz érkezett, azt is igazolva, hogy gyártási hálózatunkat sikeresen alakítottuk az elektromos mobilitás és a digitalizáció követelményeihez” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.
A BMW Group több mint 400 millió euró befektetésével készítette fel a létesítményt a BMW iX sorozatgyártására, a korszerűsítési és újrastrukturálási innovációk előnyeit pedig a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat Dingolfingban készülő, következő generációinak sorozatgyártása során is kamatoztatják majd.
A BMW iX modellnek és a Dingolfingban készülő plug-in hibrid modelleknek köszönhetően a BMW Group úgy tervezi, hogy az alsó-bajorországi üzemben idén kétszer annyi hálózatról tölthető modell lát napvilágot, mint 2020-ban. Sőt mi több, a müncheni központú vállalatcsoport azt is célul tűzte ki, hogy Dingolfingban az évtized közepére minden második autó hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával guruljon le a gyártósorokról. Az új technológiai zászlóshajó fontos szerepet játszik ebben. „A BMW iX az egyik legnagyobb darabszámban legyártott modellünk lesz a következő évben” – tette hozzá Milan Nedeljković. 2022 végén már a BMW Group összes németországi gyárában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modell készül majd.
A BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely szerint a BMW iX xDrive40 modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt Sport Activity Vehicle (SAV) modellé. „Fenntarthatósági szempontból már most iránymutatók vagyunk az iparágban. Ettől függetlenül tovább folytatjuk beruházásainkat az erőforrás-hatékony technológiák alkalmazásába és olyan ambiciózus célokat tűzünk ki, amelyek a leginkább fenntartható gyártást éltetik” – tette hozzá Milan Nedeljković.
2012 óta a dingolfingi gyár egymagában több mint 4 000 munkatársát képezte tovább új szakterületre. Az intenzív folyamat egyik legékesebb példája a létesítmény hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kifejlesztésére és sorozatgyártására létrehozott, házon belüli kutatás-fejlesztési központja, amely a tavalyi évben 600-ról 1 200-ra duplázta meg munkatársai létszámát, ez a szám pedig a tervek szerint idén év végére az 1 900-at is átlépi.