43 ezer elektromos Taycant hív vissza a Porsche

0

Az autóiparban nem egyedi dolog, ha visszahívást rendel el egy gyártó. Vannak kisebb és nagyobb problémák, utóbbiak akár halálos kimenetelű problémákat is okozhatnak. A Porsche történetében sem ismereten fogalom az ilyesmi és most úgy tűnik, hogy az első tisztán elektromos autójukat a Porsche Taycan-t is utolérte a kísértet.

Az Automotive News magazin szerint ugyanis a Porsche Taycan esetében most pontosan ez fog történni. Mintegy 43 ezer elektromos Taycan modellt érint a visszahívás. Első jelek a problémára utalva az amerikai felhasználóknál jelentkezett még május elején, akkor az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration) meg is kezdte a vizsgálódást a bejelentések alapján, melyek váratlan teljesítménycsökkenésekről szóltak és bármikor, bármilyen körülmények között előjöhetett. Ennek eredménye pedig az lett, hogy az érintett autók „emergency mode”-ba kerültek. Szerencsére a bekövetkező problémák balesetet vagy halált nem okoztak eddig az utakon lévő Taycanok utasainak.

A jelenségről természetesen értesült a Porsche is, ahol haladéktalanul hozzáláttak a probléma felderítésének. Pletyka szinten eddig annyi tudható, hogy az autók nem ússzák meg egy OTA-frissítéssel, szükséges lesz egy márkaszerviz látogatás.

Azt semmiképpen nem mondhatjuk a Porsche hozzáállásáról, hogy elhanyagolná elektromos autói szoftveres helyzetét, hiszen pár hónapja egy komoly szoftveres frissítést kapott a Taycan és a gyártó sajtónyilatkozata értelmében pedig a legelső széria is megkapja azt a szoftveres csomagot, aminek révén a 2021-es modellévű autókkal egyenértékű funkciókkal gazdagodik az autó.

A frissítés után elérhetővé válik a Battery-saving charging funkció, aminek segítségével a tulajdonos lejjebb veheti az alapból 270 kW-os DC villámtöltési teljesítményt 200 kW környékére. Ha nem sietős a sofőr útja, ezzel csökkenthető az akkupakk degradációja, ami elsősorban a cellák kisebb hőterhelésének köszönhető. A zene kedvelőinek is kedveskedik a Porsche, hiszen megjelenik a beépített Apple Music és a Podcast-ek funkció.

Megjelenik majd a bővített funkciókkal bíró Charging Planner is, ami segít az utazás során megtervezni azt, hogy hol és mennyit kell tölteni, hogy a lehető legkisebb várakozás (és persze költség) mellett érkezzen meg a sofőr az utazás célpontjáig.

Végül a régebbi Taycan tulajdonosok is élvezhetik majd a Smart Lift funkciót, aminek értelmében az adaptív légrugózású modellek úgy programozhatók, hogy azok automatikusan megemelkedjenek bizonyos, ismétlődő helyzetekben, például gyorsulásoknál vagy autópályákon, esetleg a fekvőrendőrnél.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!