Rendszeres olvasóink megszokhatták már, hogy általában az európai és a német piac eredményeiről rendszeresen beszámolunk. Utóbbiról azért, mert ott adják el jelenleg a legtöbb autót, így Németország esetében különösen izgalmas dolog nyomon követni, hogy mi történik. De persze nem csak Európát nézzük át szinte minden hónapban, hanem Kínát is, mivel a világ legnagyobb felvásárlóerővel bíró piaca.
A 2021-es év májusa is hozta az idei év brutális növekedését, legyen szó a már említett Európáról, vagy éppen a németekről. Viszont a múlt hónap tekintetében még nem tettük tiszteletünket Kínában, ami a többek között a két nagy név, a NIO és az Xpeng otthona. Az adatok szemléltetéséhez ezúttal is az Insideevs magazin grafikonjait mutatjuk meg. 2021 májusában a NIO 8038 darab elektromos autót, míg az Xpeng 6565 darabot adott el. Ezzel mindkét márka eddigi története legjobb hónapját hozta! Így a NIO 116, míg az Xpeng 617 százalékkal növelte eladásait 2020 májusához képest!
Az egyes típusok darabszámai a következők:
NIO
- ES6 (5 üléses SUV): 3755 darab (52 százalékos növekedés)
- EC6 (az ES6 coupe változata): 2830 (idei modell)
- ES8 (6 vagy 7 üléses SUV): 1498 darab (116 százalékos növekedés)
- Összes: 8083 darab.
2021 második negyedévében 21 896 darab autót adott el a NIO, ami tökéletesen hozza a márka várakozásait. Ha a márka eladásai ilyen ütemben növekednek, akkor jó eséllyel meglehet az év végére a havi 10 000 eladott autó, éves szinten. Az eladások ütemét az európai terjeszkedés is elősegítheti, hiszen a NIO az ES8-at már biztosan elhozza hozzánk is.
Xpeng
- P7 szedán: 4730 darab
- G3 SUV: 1835 darab
- Összes: 6565 darab (617 százalékos növekedés)
A NIO-hoz hasonlóan az Xpeng is megkezdte az európai terjeszkedést, idén februárban már 300 darab G3 SUV volt a norvég utakon, az év végig pedig biztosan ide is kerül majd még belőlük.
A szintén kínai BYD-ről sem szabad elfeledkeznünk, komolyan meghatározó szereplői ők is a kínai elektromos autók piacának, így amint lesznek adataink, róluk is beszámolunk.