Sokszor beszéltünk már arról, hogy az elektromos meghajtás és a lakott terelten történő áruszállítás igazán jó barátok. A nagy autógyártók pedig meg is látták a lehetőséget, hiszen folyamatosan jönnek elő megoldásaikkal a „van” kategóriától kezdve egészen a VW Crafter-méretű járművekig. Viszont nem csak a nagy nevek akarnak beszállni a buliba. Mai cikkünk is egy (viszonylag) kis versenyzőről szól, ők az ACM.

Az ACM, vagyis az Adaptive City Mobility GmbH egy német vállalat, melynek megalakulását a német kormányzat is támogatta és most egy igazán ötletes áruszállító megoldással rukkoltak elő, ACM City One néven.

A megoldásuk lényege a moduláris felépítés, vagyis, hogy a jármű könnyen alakítható legyen az aktuálisan érkező igényekhez. Legyen szó éppen áruszállításról, vagy éppen további utasok fuvarozásáról. Utóbbi esetében 4 főről beszélhetünk, a sofőrt nem számolva. Ha pedig az áruszállítás a lényeg, akkor könnyedén (két egyszerű lépéssel) átalakítható az autó, melybe így akár 1450 liternyi áru is bepakolható. A tervezés annyira jól sikerült, hogy egy komplett euró raklap is befér a raktérbe.

A City One moduláris felépítése ellenére 3,6 méter hosszú lett és végsebessége a 110 km/h-t is el tudja érni. Az akkupakk kapacitásáról nem esett szó, viszont az is úgy került kialakításra, hogy cserélhető legyen, így vélhetően nem okozhat gondot egy hosszúra nyúlt munkanap, ha van a telephelyen egy csereakku. Tekintve a könnyű tölthetőséget a cserélhető akkumulátorok révén, az ACM a magánvállalkozásokon túl autómegosztó vállalatok számára is ideális megoldásnak tartja a City One járművet. Már a koncepció megalkotása során is kicsi, de használható járművet álmodtak meg a tervezők, akik szerint nem szükséges 20 kWh-nál nagyobb kapacitás beépítése, hiszen akár egy 230V-os háztartási aljzatból is könnyedén feltölthető a teljes akkupakk akár 7 óra környéki időtartam alatt is. Így nem szükséges az autót megvásárló cégeknek sem töltő infrastruktúra kiépítése sem.

Az ilyen megoldások érkezése tudná igazán elősegíteni a nagyvárosok levegőjének tisztaságát, hiszen az áruszállításon túl a személyszállításban is nagy szerepet tölthetnének be az ilyen járművek, melyek bekerülési költsége jóval kisebb lenne, mint egy nagyobb elektromos furgoné.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!