Megérkeztek az első kémfotók az elektromos Volkswagen kisbuszról

0

Úgy néz ki, hogy az ID. Család egyik legjobban várt tagjának érkezésére már nem kell sokat várni. Hiszen olyan kémfotók kerültek fel a világhálóra, amin álcázott formában, de egyértelműen az ID. BUZZ néven ismert tisztán elektromos kisbusz látható, közúton és működés közben. Tekintve, hogy nem akármilyen autóról van szó, nézzük át gyorsan, hogy miféle jármű lesz ez.

Maga a BUZZ a legendás Transporter T1 modern átiratának is tekinthető. Az előd hatalmas népszerűségnek örvendett az Egyesült Államokban és vélhetően az ezen érzelmi húrokat megpendítő utódra is hasonló sikerek várnának.

Méret tekintetében egy Transporterhez közeli rokont várhatunk, 5048 mm-es hosszúsággal, 1976 mm-es szélességgel és 1963 mm-es magassággal. A tengelytávja vélhetően 3300 mm-es hosszúságot kap, míg az abroncsok 20, vagy 22′-os felniken gördülhetnek, mindkettő 235/55 méretben.

A fenti infók fényében jöjjenek a friss-ropogós kémfotók, melyeken erősen fóliázott helyzetben van az autó. Az utastérből a műszerfalat is sikerült lefotózni, amin számos ma ismert ID.-családos használati elem megtalálható. Tekintve ezek slendrián elhelyezését, simán belefér az is, hogy az ID. kisbuszban egy új műszerfal mutatkozik be.

A dolgok jelen állása szerint Európában 2022-ben, míg az legendás előd nagyobb rajongótáborának otthonául szolgáló Egyesült Államokban majd csak 2023-ban mutatkozik be a sorozatgyártásra érett végleges ID. elektromos kisbusz. Kontinensünkre vélhetően megérkezik majd egy furgon verzió és különböző tengelytávban kiépített variánsok is a típusból, míg a tervek szerint Amerikába csak a személyszállító kivitel jut el hivatalos csatornákon. Az európai gyártás Hannoverben, míg az amerikai Chattanoogában várható. Az egy éves késés oka egyszerű, amiről idén januárban Scott Keogh beszélt az Automotive News magazinnak egy interjú során, aki a VW észak-amerikai divíziójának vezetője:

„Én is azt kívánom, bárcsak megérkezne jövőre. De sajnos ez nem fog ilyen gyorsan megtörténni, sajnos egy kicsit még várnunk kell. Az autó irányában jelentkező reakció meglepő volt, teljesen ledöbbentünk. Csupán erről van szó.

A várható hajtásláncról végképp nincsenek információink, ezzel meg kell várnunk a hivatalos premiert. De azt már korábban is prezentálta a Volkswagen, hogy igény esetén egy több, mint 300 lóerős gépállatot is fel tudnak építeni a MEB padlólemezre.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!