Miután a Ford elég erősen fejest ugrott a kínálat elektromosításának, várható volt, hogy a Ford tulajdonában lévő más márkák sem ússzák meg a jelentős lépést és esetükben is beindul az átalakulás. Pontosan ez történik most a Lincoln háza táján, amiről sajtónyilatkozat formájában beszélt a márka.
Az Európában maximum csak hírből ismert Lincoln, tekintve, hogy a Ford tulajdona, szintén részesül a korábban már beharangozott Ford-milliárdokból (30 milliárd dollár 2025-ig), így ők is megkezdhetik első tisztán elektromos autójuk kidolgozását. Az elektromos Ford F-150 Lightning bemutatásával egyidőben a Ford egy igen progresszív tervet mutatott be a nagyközönségnek, ami számos előkészületet és újítást prezentál a következő évekre vetítve. A Ford elkötelezetten fog küzdeni azért, hogy minél több elektromos autót gyárthasson a következő években és minél népszerűbbé tegye az elektromos mobilitást a vásárlói körében. Ezen terv első lépcsője volt a három nagy húzónév bedobása az elektromos modellek közé. Ezek a Mustang, az F-150 és a Transit.
Ezek fényében a Lincolni is meghatározta fő irányvonalát: az évtized végére csak elektromos Lincoln lesz a választékban. Sőt, a Lincoln úgy számol, hogy már az évtized közepére eladásaik felét teszik majd ki az elektromos modellek, ám ehhez megvehető elektromos autók is kelleni fognak. Amerikában jelenleg két plug-in hibrid modellel van jelen a Lincoln, ez az Aviator és a Corsair SUV-k. Az első tisztán elektromos autójukat vélhetően jövő év közepén mutatják be a nagyközönségnek, melyet a dolgok jelen állása szerint csupán Kínában és Észak-Amerikában kívánnak forgalmazni.
Az új, tisztán elektromos Lincoln egy új, dedikált padlólemezt kap, melynek részleteiről sajnos nem sokat tudni még. Egy időben volt róla szó, hogy a Rivian megoldását használná a Lincoln, tekintve, hogy a Ford komoly pénzekkel szállt be a Rivianba. Azonban ezt végül elvetették.
Mindenesetre már várjuk a padlólemez bemutatását, melyre a tervek szerint még további három tisztán elektromos Lincoln épülne meg a közeljövőben. Sajnos tudás, vagy kinézet tekintetében sem volt most bőbeszédű a sajtónyilatkozat, csupán annyit árultak el, hogy az első elektromos Lincoln bőven merít majd az idén Sanghajiban megismert Zephyr Reflection tanulmányautó vonalaiból.
Az már szinte biztosnak tekinthető, hogy a Ford a Volkswagen MEB padlólemezét veszi bérbe azokhoz a tisztán elektromos autókhoz, melyet az európai piacra szán.