Meglepő a Volkswagen ID.4 Pro mért EPA hatótávja

0

Valamiért úgy alakult az elektromos autózás fogyasztásmérési ciklusai közötti versengés, hogy az Amerikában használatos EPA metódus lett a mérvadó sok embernél. Pedig Európában a WLTP sem feltétlenül rossz, de tény, hogy nem feltétlenül alkalmazható maradéktalanul elektromos autók esetében. Ennek fényében most a Volkswagen globális piacokra szánt, MEB padlólemezes autóját vizsgálhatjuk meg, ami az ID.4 SUV.

Az amerikai szervezet ítészei ezúttal a Pro kivitelt vizsgálták az autóból, ami 82 kWh kapacitást és 150 kW teljesítményt mutathat fel és a magyarországi konfigurátor szerint átlagosan 16,2 kWh fogyasztással tudunk az autóval járni, 100 km megtételére vetítve. Ha már Magyarország, akkor elmondjuk, hogy az ID.4 Pro Performance kivitelt 16 794 480 Ft kifizetése ellenében vihetjük haza, ez az ár kezdőár és nem került levonásra belőle semmilyen kedvezmény vagy támogatás. Néhány adat az amerikaiak által tesztelt kivitelről

  • Min. menetkész tömeg megfelelve a 2007/46 EK rendeletnek: 2124 kg.
  • Legnagyobb sebesség: 160 km/h.
  • Tengelytáv: 2771 mm
  • Szélesség: 1852 mm
  • Magasság: 1603 mm
  • Hosszúság: 4584 mm
  • Kerék átmérője: 19”

Nézzük is meg a számokat, melyeket a tesztelt autó produkált. Az EPA-szerinti autópályás hatótáv 237,1 mérföld, ami kilométerben 381,5. Városi körülmények között megérkezik az elektromos autók előnye és rögtön 278,5 mérföldről beszélhetünk, ami 448,1 kilométernek felel meg. Az EPA ítészei végül arra jutottak, hogy az ID.4 Pro verziójának átlagos hatótávja 418 km.

Fogyasztás tekintetében városban 19,6 kWh/100 km, míg autópályás tempónál 23 kWh/100 km az autó fogyasztása, kombináltan 21,2 kWh/100 km, amiről beszélni kell ezen vizsgálat kapcsán. Összességében tehát elmondható, hogy az elektromos autóknál is figyelni kell a prospektusadatokra és a való életben elérhető számokra.

Megjegyzésként említeném meg a Porsche Taycan és az EPA kapcsolatát, ami kiváló példa arra, hogy nem feltétlenül kell minden esetben az EPA számait elfogadnunk mindenkori valóságnak. A Taycant is megvizsgálták 2019-ben és lesújtóan rossz számadatokat közöltek. Mivel a kiszállítások nem sokkal később megkezdődtek, így a tulajdonosok rögtön meg tudták cáfolni a számokat és februárban már autós médiumok is a tulajdonosok meglátásait erősítették meg.

„Számos alkalommal vezettem elektromos autót, így nem rémiszt meg ez a hatótáv dolog, ráadásul az eredetileg megadott 320 km-es hatótávtól sem riadtam meg. Azonban világossá vált, hogy a Taycan Turbo valódi értékei egyszerűen jobbak, mint az EPA által megadottak.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!