A Dodge névről azt hiszem jó eséllyel mondhatjuk ki, hogy mindenkinek öblös kipufogók, morgó benzinmotorok és egy darabka amerikai életérzés jut egyből az eszébe. Azonban erre a hangulatra több dolog is árnyékot vet az utóbbi időben, melyek közül az egyik az autóiparban napjainkban terjedő elektromosítás. A másik, hogy a Dodge márka jelenleg a Stellantis Csoport tagja, így tulajdonosa erősen európai kötődésű. Ez utóbbi mondjuk a Jeep jelenlegi helyzetét tekintve nem feltétlenül probléma.
Annál nagyobb gondnak élheti meg viszont sok benzinvérű márkarajongó azt, hogy kedvenc izomautójából vélhetően rövid időn belül eltűnik a belsőégésű erőforrás és a Dodge is csatlakozik azokhoz az átalakult autókhoz, mint a Ford Mustang Mach-e, vagy éppen a Hummer.
Erről egy érdekes hírről ír most a The Detroit Bureau. Szerintük a Stellantis Csoporton belül a villamosítási törekvések megléte nem kérdéses és az sem, hogy ezek erőteljesen érvényesülni fognak a márka minden márkáján belül, ami természetesen érinti az egykori FCA-márkákat is, tekintve, hogy ezek szintén immár a Stellantis fennhatóság alá kerültek.
Az amerikai újság értesülése szerint a Dodge mérnökei már dolgoznak a márka eddigi leggyorsabb autóján, ami viszont nem belsőégésű autó lesz, hanem tisztán elektromos. A Dodge mostani leggyorsabb autója a limitált-kiadású Dodge Challenger Demon, ami 2,3 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet. A The Detroit Bureau szerint viszont a készülő elektromos újdonság még ennek az adatnak is odaver. Az értesülés a használandó padlólemezről is már tudni vél, ez pedig az eredetileg Alfa Romeo Giulia és Stelvio számára kifejlesztett Giorgio padlólemez egy módosított változata lehet, ami már egy tervezés alatt álló tisztán elektromos Maserati esetében is sikeres adaptációnak mutatkozott. Tekintve annak 3 elektromos motoros mibenlétét a 800V-os rendszerfeszültséggel együtt. Az amerikai magazin szerint ez a Giorgio padlólemez lesz a közeljövőben számos elektromos jármű alapja, de akkor adja magát a kérdés, hogy mi lesz a tavaly nyáron bemutatott eVMP padlólemezzel? Ez az első padlólemez, amit még a PSA kifejezetten a teljesen elektromos autókhoz tervezett és kifejezetten közepes és nagy modellek fejlesztésére szánták.