Június elsején jön Rimac C_Two végleges verziója

0

Az elektromos hiperautók világa ugyanolyan technikai erődemonstráció, ami megvan a belsőégésű technikával szerelt autók világában is. Elektromos tekintetben a horvát Rimac az egyik játékosa ligának és jók is abban, amit csinálnak, hiszen közel 30 százalékban már a Porsche is benne van a cégben a pénzével és számos fejlesztés került a Rimactól a Taycanba. A horvát vállalat fő kategóriája az egyedi igényekre szabott hajtásláncok és komponensek tervezése és gyártása, de saját építésű autókkal is jelen vannak.

A 3 éve tanulmányautó formában létező C_Two végre eljut abba a stádiumba, hogy megkaphassa a végleges nevét és megvásárolható autóvá váljon. Ennek a dátuma a gyártó kedvcsináló videóján tűnik fel, vagyis: 2021 június 1. Ez pedig csak az egyik része a show-nak, hiszen új nevet is kap a típus a premier során.

Addig is fussuk át, mit tudunk eddig az autóról: hosszas várakozás után a Rimac 2018-ban mutatta be teljesen elektromos hiperautóját a C_Two-t. A teljesen elektromos autó 1.85 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 412 km/h. Ennek az eredménynek az elérésében 1914 lóerő és 2300 Nm nyomaték segít. Az autó formája teljesen egyedi, hasonlít az első szériára, de mégis más. Az ajtók sirályszárnyúak, a felnik teljesen egyediek. A rá való gumikat a Rimac a Pirellivel közösen fejlesztette ki, kifejezetten a C_Two számára. A világításról LED fényszórók gondoskodnak, az elsőkben oldalanként 58 LED alkotja a fényt. Ezeket a lámpákat kézzel szerelik össze és a Rimac saját vezérlésével világítanak, mindegyik lámpa saját szellőzéssel van ellátva. A hátsó szárnyat úgy oldották meg, hogy az teljesen belesimulhat a karosszériában és az épp aktuális dinamikus terhelésnek megfelelően változtatja pozícióját, így fékezés közben például kiemelkedik és bedől a nagyobb légellenállás érdekében. A C_Two padlója teljesen sík, aktív lapkák juttatják be a levegőt az akkumulátor hűtőrendszeréhez így biztosítva az akkupakk egyik hűtését, az autó légellenállási együtthatója 0.28.

Ami a C_Two felépítését illeti, egy karbonszálas monocoque adja a magvát, amibe integrálják az akkumulátorcsomagot, hátul egy karbon alváz csatlakozik be, az ütközéselnyelő részek alumíniumból és karbonszálból készülnek. A 120 kWh kapacitású akkumulátor lítium/magnézium/nikkel felhasználásával készül, 6900 cellából áll, folyadékhűtéses, 1.4 MW teljesítmény leadására képes, hatótávja 650 km.

A Rimac első modelljéhez hasonlóan itt is négy darab elektromos motor dolgozik, így lesz összkerékmeghajtású a kocsi. A motorok olajhűtésesek, amik 97%-os hatékonysággal működnek, a Rimac ezekre “korlátlan és gondozásmentes élettartamot” ígér, miközben a maximális nyomaték a kezdetektől rendelkezésre áll. A horvát gyártó négy darab váltót is beépített a kocsiba, minden keréknél egy, elöl egysebességes és hátul pedig kétsebességes kivitelben, amik garantálják a gyorsulást. Az R-AWTW nevű szoftver helyettesíti a hagyományos ESP-t és TCS-t, kezelve az egyes kerekekhez jutó nyomatékot, így lehet a C_Two tökéletes drifter vagy éppen csúszós talajon remek vonóerőt és trakciót nyújtó biztonságos közlekedési eszköz. Ezen kívül az autó fedélzeti menüjébe még számos versenypálya konfiguráció is betáplálható, ezzel segítve a vezetőt, hogy az ideális íven haladjon, valamint a fékezések és kigyorsításokat is időben meg tudja kezdeni a vezető. A fedélzeti elektronika ezen kívül arcfelismerésre és hangvezérlésre is alkalmas. Az M2M rendszer több mint 500 csatornát képes megfigyelni a telemetrián át – ezekhez valós időben is hozzáférhetünk, laptop vagy mobil applikáció révén követhetjük őket figyelemmel. Mindezek révén teljes képet kaphatunk a C_Two viselkedéséről, a kocsi minden aspektusát megfigyelhetjük teljesítményleadás közben.

A C_Two fedélzetén többek között nyolc kamera, két lidar szenzor, 12 ultraszonikus szenzor, egy „kivételesen precíz helymeghatározó rendszer”, és egy IMU szenzor is található, utóbbi az önvezetést szolgálja.

A C_Two is Zágráb külvárosában készül, mindent helyben állítanak elő egy fedél alatt – karosszéria és alváz egyaránt -, ugyanez áll a megmunkáláshoz és gyártáshoz szükséges eszközökre.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!