Itt a Varta első rendelése a 6 perc alatt tölthető akkujára

0

A Varta megjelenéséről az európai akkugyártásban idén márciusban volt először hír, hiszen a Varta hivatalosan is bejelentette, hogy belépnek az elektromos autók piacára. Az erre irányuló törekvéseknek már voltak jelei, amiről a német wiwo magazin be is számolt, ám mostantól hivatalos a történet. Nagy meglepetésre a 2170-es, hengeres cellaformátumot választotta, amire a híreket ismerő olvasóink egyből rá is vágják, hogy Tesla Model 3 vagy Model Y. A 2,1 cm átmérőjű és 7 cm magas henger már egy ideje gyártásban van és eddig csupán Elon Musk cége használja ezt, ettől függetlenül a Varta nem kíván a nagy volumenű gyártókkal versenyezni, Herbert Schein, a vállalat igazgatója is erről nyilatkozott:

„Az új 2170-es cellánkkal, nem kívánunk közvetlenül az olyan, már létező iparági szereplőkkel rivalizálni, mint a CATL vagy éppen az LG.”

Áprilisban aztán meg is érkezett a V4Drive 2170-es cella, aminek a teszt-jellegű gyártása még az idén beindulhat, míg a sorozatgyártás az előzetes hírekkel megegyezően 2024-ben. Ám addig sem lehet pihenni, a leendő vevőket már most el kell kezdeni felkutatni. Az elektromos autók akkumulátorai iránti nagy keresletben nagyon erőlködni sem kell, jönnek a potenciális vásárlók maguktól. A Varta V4Drive iránt már most van kereslet, így az első vevő is bejelentkezett a cellákért a vállalatnál.

Mint azt a Varta elmondta korábban, a közel 6 perc alatt feltölthető cellájukkal elsősorban a rétegigényeket és az elektromos autósport szereplőit kívánják kiszolgálni. Sajnos a vevő nevét egyelőre titokként kezeli a Varta, de az tudható, hogy autóipari szereplőről van szó!

A Varta egy PDF-ben ismertette a cég idei első negyedéves eredményeit és ebből megtudható, hogy a lítium-ion cellákra szakosodott üzletágat a cégen belül átnevezték “Microbatteries & Solutions”-ről “Lithium-Ion Solutions & Microbatteries”-re, vélhetően ezzel is utalva az erősebb jelenlétre és a cégen belül elnyert fókuszra. A fentebb tárgyalt pilot gyártósorról is olvashatunk a sajtóközleményben, aminek megépítése már folyamatban van a vállalat Ellwangen melletti telephelyén és ténylegesen megindul az idei év végén a pilot-gyártás.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!