Sok idő telt el 2019 februárja óta. A Porsche ugyanis akkor beszélt arról először hivatalosan, hogy az eladások jelentős részét adó Macan megújul és elérhető lesz tisztán elektromos formában egyaránt. Ezzel a német luxusmárka egy újabb jelentős lépést tesz az elektromos meghajtás irányába, hiszen a Taycan és Taycan Cross Turismo után ez lesz a következő, tisztán elektromos Porsche.
Az elektromos Macan a tervek szerint valamikor 2023-ban érkezik, ráadásul egy generációváltással egybekötve, ami a leendő vásárlóknak is egy remek hír, hiszen friss dizájnt kapnak a megvett autóval együtt. A Porsche azért biztosra megy és ebből az új generációból még elérhetővé teszi a belsőégésű erőforrásokat is a vásárlóinak.
Most pedig egy újabb mérföldkőhöz érkezett az elektromos Macan története, hiszen a tervezett bemutatás dátuma mellett a márka pár képpel is készült, amin a teszteléseket figyelhetjük meg. Ne vezessen félre senkit az, hogy az autó a jelenlegi Macan bőrét viseli magán, 2023-ra egy új generációs kinézet vár a vásárlókra.
Tavaly nyár óta azt is tudjuk, hogy hol fog ez az autó készülni, a Porsche lipcsei üzemében. Persze a gyártás beindítása előtt komoly pénzügy fejlesztések fognak történni a gyár életében, felkészítendő azt a várhatóan megugró keresletre. Bár a Macannak így sincsen szégyenkezni valója, hiszen egymaga hozza a teljes Porsche eladások egyharmadát!
„A tisztán elektromos Macan készen áll az utak meghódítására: a Porsche Development Centre weissach-i próbapályáján elvégzett kezdeti tesztek után, az alaposan álcázott darabok most először merészkednek nagyobb távolságra a Porsche telephelyéről.”
Az álcázott tesztautók a tervek szerint 3 millió km-t tesznek majd meg, mielőtt a Macan gyártása megkezdődne.
„A teljesen elektromos Macan – az első Porsche, amelyet a Premium Platform Electricre (PPE) építenek – piacra dobása 2023-ra várható. A Porsche rugalmasan pozicionálja magát a tisztán elektromos mobilitásra való áttérésben, hiszen bár Európában az elektromos járművek iránti kereslet továbbra is növekszik, de a változások üteme világszerte jelentősen eltér. Ezért 2021 folyamán elindítjuk a Macan egy másik, még hagyományosan belsőégésű motorral működő utódját is.”
Tudás szempontjából még csak kósza hírek vannak, de még 2019-ben Julian Baumann, a Porsche SUV-részlegének vezetője elárulta, hogy az elektromos Macant a Porsche a saját PPE platformjára építi az Audival együttműködve. Hasonlóan a Taycan-hoz, a Macan-nak is több verziója lesz, de a legfontosabb a Porsche számára a Macan Turbo S. Két elektromotor hajtja majd az SUV-t, melyek 700 lóerőt és 1016 Nm nyomatékot ad majd a legerősebb Macan-nak.
További jó hír, hogy a Macan a Taycan 800 voltos standardjait viszi tovább, és a PPE platformnak köszönhetően aerodinamikusabb lesz, ami fontos szempont, mivel az alvázra erősített akkumulátorok majdnem 600 kilót nyomnak.