Kémfotókon az EQS-alapú SUV és annak utastere

0

Úgy tűnik, hogy a Mercedes-Benz EQS luxus szedán bemutatkozásával a csillagos márka erősen belekezdett a felső szegmens villanyosításába is. Az EQA és EQB modellek megérkezésével sokan gondolhatták azt, hogy elsősorban az elérhetőbb árú autóival foglalkozik majd a Mercedes-Benz, ám az EVA padlólemeznek is el kell kezdenie visszatermelni a befektetett milliárdokat, így az EQS már valóság és hamarosan jöhet a további rokonok bemutatkozása is.

Ahogyan arról 2020 októberében beszámoltunk, az EQS mellett az EQE szedán és az EQS-alapú SUV lesz a nagy durranás. Előbbi érkezése még idén várható, de az SUV majd csak 2022-ben fedi fel magát teljes valójában. Az EQS SUV először az alábbi, gyári videóban bukkant fel 1:38-nél:

Ahogyan az EQS, úgy az EQS SUV is a vállalat új, dedikáltan e-autós padlólemezére fog megépülni, ez az EVA platform. A típus vélhetően majd csak jövőre, 2022-ben várható. Azonban az alábbi kémfotók szerint már zajlanak a közúti tesztelések és a szemfüles fotósnak a belsőről is sikerült képeket készítenie:

Technikai adatokat, vagy bármilyen paramétert még nem tudni, de köszönhetően az EQS közeli rokonságának, vélhetően azzal közel egyező tudású jármű lesz az SUV kivitel is. Az EQS új generációs akkumulátorai sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, mint az eddigi EQ-modellek megoldásai. A legnagyobb akkumulátor nettó 107,8 kWh-s kapacitása körülbelül 26 százalékkal nagyobb, mint az EQC akkumulátoráé. A tartósságot pedig 70 százalékos kapacitásra vonatkozó 10 év vagy 250.000 kilométeres garancia szavatolja. A hajtásrendszertől függően 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kWh-s felhasználható kapacitást kínálnak. Optimalizált kialakításuk 10 százalék alá csökkenti a létrehozásukhoz szükséges kobalt mennyiségét. Az alábbi táblázatban az EQS két, jelenlegi kivitelének adatai láthatók, melyekből talán sok majd az EQS SUV-ban is visszaköszön:

EQS 450+EQS 580 4MATIC
Hajtáslánc HátsókerékhajtásÖsszkerékhajtás
ElektromotorokModellElektromos szinkronmotor(ok) (PSM)
Max. rendszerteljesítménylóerő/kW333/245524/385
Max. forgatónyomatékNm568855
Gyorsulás 0-100 km/hs6.24.3
Végsebességkm/h210210
Használható akkumulátor-kapacitás (WLTP)kWh107,8107,8
RendszerfeszültségVolt396396
Max. energia-rekuperációkW186290
Fedélzeti töltő (széria/opció)kW11/2211/22
Töltési idő wallboxon vagy nyilvános töltőállomáson (AC töltés, 11/22 kW)óra10/510/5
Töltési idő gyorstöltéssel (DC)perc3131
Max. DC töltési kapacitáskW200200
DC töltés 15 perc alatt (WLTP)kmAkár 300Akár 280
Vegyes üzemanyag-fogyasztás (WLTP)kWh/100 km15,7-20,417,4-21,8
CO2-kibocsátás (WLTP)g/km00
Vegyes üzemanyag-fogyasztás (NEDC)kWh/100 km16,0-19,116,9-20,0
CO2-kibocsátás (NEDC)g/km00
Gépjármű 
Hosszúság/szélesség/magasságmm5216/1926/1512
Nyomtáv elöl/hátulmm1667/1682
Fordulókör (hátsótengely-kormányzással 4.5°/10°)m11.9/10.9
Csomagtér térfogata, VDAL610-1770
Menetkész tömegkg24802585
Terhelhetőségkg465-545475-550
Megengedett össztömegkg2945-30253060-3135
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!