Az i-termékcsaláddal a BMW már az újkori e-autózás kezdetén bevéste a nevét az úttörők közé. A nagy sikerű BMW i3 azóta is kapható, sajnos a BMW i8 sportautó már nem volt ilyen szerencsés, annak lipcsei gyártását tavaly áprilisban állította le a BMW.
Ha már Lipcse valamiért nem csak a BMW kedveli ezt a helyszínt, hiszen a Porsche is üzemeltet itt egy gyárat. Ahol ráadásul már nagyban zajlanak a bővítési munkálatok, elsősorban a tavaly márciusban beharangozott elektromos Macan készülhet itt, 2022 körül. Az új 75,000 négyzetméteres üzem mellett a Porsche a meglévő gyártósorokat is módosítja, hogy azok alkalmasak legyenek a hagyományos modellek, a hibridek és a tisztán elektromos változatok gyártására is.
Május 3-a egy újabb nagy nap volt a lipcsei elektromos autós történelemben, hiszen a BMW beindította ottani új akkumulátor és komponensgyárát, a regensburgi üzemmel egyidőben. Kevesebb, mint egy év telt el csupán az első döntések megszületése és a mostani gyártásindítás között, ami igen szép eredmény a BMW-től. Lipcsében elsősorban akkumodulok készülnek majd elektromos autókhoz. A BMW számításai szerint 2030-ra minden második eladott autójuk tisztán elektromos lesz, így a jelenlegi és jövőbeli igény valós a lipcsei akkupakkokra. Michael Nikolaides, a BMW e-üzletágának vezetője szerint ráadásul szisztematikusan növelni fogják a jövőben az akkumulátorok és a szükséges komponensek gyártását globális szinten is.
A vállalat a lipcsei és a regensburgi üzemek átállítására és fejlesztésére, több, mint 250 millió eurót költött. Az itt készülő akkupakkok már az érkező iX és i4 típusokba is bekerülnek. 2020 és 2022 között a BMW összesen 790 millió euró elköltését irányozta elő a Dingolfing, Lipcse, Regensburg és Steyr melletti lokációk fejlesztésére. A mostani 250 millió már ennek a büdzsének a része A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatában a lipcsei üzem az elektromos mobilitás abszolút úttörője, hiszen a BMW i3, a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású autójának otthonaként már 2013 óta serkenti az elektromos mobilitás térnyerését. „Számos olyan munkatársunk dolgozik Lipcsében, aki hatalmas szaktudásra tett szert az elektromos mobilitás területén. Ezt a tudást most a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása során is kiaknázzuk. 2022-re több mint 150 munkatársunk dolgozik majd az akkumulátormodulok előállításán” – tette hozzá Hans-Peter Kemser.
A nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártása két fő lépésből áll: először egy nagymértékben automatizált folyamat leteszteli az akkumulátorcellákat, majd összeszereli nagyobb egységekké, úgynevezett modulokká. A BMW Group kizárólag olyan partnerektől szerzi be az akkumulátorcellákat, akik a vállalatcsoport precíz iránymutatása mentén állítják elő azokat. A müncheni központú vállalatcsoport az eltérő karakterisztikájú típusokban eltérő tulajdonságú akkumulátorcellákat használ. Az akkumulátormodulokat ezután a jármű csatlakozóival, vezérlőegységeivel és hűtőrendszereivel együtt egy nagy alumínium házba illesztik. Utóbbinak alakja és mérete, valamint a beillesztett akkumulátormodulok száma is nagymértékben függ a felszerelt autó típusától és karakterisztikájától. A végeredmény egy olyan hálózatról tölthető modell, amelynek nagyfeszültségű akkumulátora minden tekintetben illik a típushoz.
A szabványosított akkumulátormodulok és a rugalmasan alakítható alumínium házak kombinációja számos előnyt tartogat. Először is, garantálja a tömegtermelésben készült nagyfeszültségű akkumulátorok egyforma tulajdonságait és minőségét. Másodszor, az energiatároló egységek moduláris felépítése átfogó hajtáslánc-technológiai lehetőségek előtt nyitja meg a kaput. És végül, de nem utolsósorban: a moduláris felépítés azt is lehetővé teszi, hogy a BMW Group gyorsan, pontosan és költséghatékonyan reagáljon a folyamatosan változó ügyféligényekre.