Az első hírek még 2019 decemberében kezdtek el szállingózni arról, hogy a GT kivitelek (GTI, GTD, GTE) nem maradnak utód nélkül és a Volkswagen az elektromosan meghajtott autókategóriáján belül is biztosít helyet extra teljesítményű kiviteleknek. A pletyka már akkoriban GTX néven hivatkozott az elektromos csúcsteljesítményű autók típusjelzésére és a Volkswagen legfrissebb sajtónyilatkozata értelmében valóban ez lesz a nevezéktan.
„A GT betűpáros már hosszú ideje a vezetési élményt képviseli” – mondta el Klaus Zellmer, aki a Volkswagen marketing és értékesítési főnöke (Board Member for Marketing and Sales). „Most az X építi a hidat a jövő mobilitása felé. A fenntarthatóság és a sportosság nem zárják ki egymást, hanem intelligensen kiegészítik egymást.” Az X az összkerékhajtást is képviseli majd az ide tartozó autók esetében, hiszen az első tengelyre is beköltözik egy elektromos motor, amivel így beköltözik a négy hajtott kerék az ID. termékcsaládba is. A kiegészítő motor néhány milliszekundum alatt intelligensen bekapcsolódik a hajtáslánc elemi közé, ha nagy teljesítményre, vagy különösen erős tapadásra van szükség. A GTX kivitelekben aktiválható lesz egy úgynevezett „vontatási” (traction) mód is, amivel állandó jelleggel bekapcsolva tartható a második motor. A teljesítményen túl a tulajdonos számos formatervezési részletben gyönyörködhet, amik mind a GTX kivitel sportosságát hangsúlyozzák.
Egész jól megtippelte már 2 évvel ezelőtt a pletyka, hogy 2021 elején érkeznek az első GTX variánsok, amik szintén igaznak bizonyultak, hiszen az ID.4 lesz az első olyan elektromos autó a Volkswagen kínálatában, ami megkapja a GTX utótagot. Hogy ez a kivitel mikor és mely piacokon lesz elérhető, az még nem ismert, mint ahogyan a pontos adattábla sem, de vélhetően a VW egy külön bemutatót szentel a kivitelnek és ott minden részlet ismertté válik.
A legolcsóbb Volkswagen ID.4 modell 17,4 millió forinttól indul, ami a Pro P.Life modell névre hallgat. A Pro P. Business 18,9 millió forinttól indul, míg a Pro P Family pedig 19,3 millió forintot kóstál.
A legdrágább ID.4 modell a Pro P. Tech és a Pro P. Max, melyeket 20,6, és 21,4 millió forinttól lehet hazavinni. Sajnálatos hír, hogy a legdrágább modellhez sem jár alapból alufelni. Azonban az összes kivitel közös vonása a 204 lóerős teljesítmény és a 77 kWh kapacitású akkumulátor mellyel akár 520 kilométert is meg tudunk tenni egyetlen feltöltéssel (WLTP). Jó hír, hogy a hazai Volkswagen importőr mindegyik modellre ad 600 ezer forint kedvezményt.