Évi 600 ezer akkupakkot gyárt a Volkswagen

0

Az elektromos autózás egyik fájó pontja napjainkban az akkumulátorok mennyisége. Bár az akkugyártók folyamatosan nyitják meg az új üzemeiket, vagy éppen bővítik, de még jelenleg ez sem elég. Ennek az égető problémának a jelei megvannak a Volkswagennél is és ha van gyártó, amit fájdalmasan érinthet a probléma, az pont a Volkswagen. Hiszen a Volkswagen jelenleg az egyetlen olyan gyártó a hagyományos autógyártók közül, akik valóban komolyan veszik az átalakulást és brutális darabszámokra készülnek a következő években.

Az autókhoz pedig akkucellák is kellenek majd, amiből ugye manapság még egyáltalán nincs elég, éppen ezért végre a Volkswagen is saját kézbe veszi az ügyet. A jelenleg is üzemelő, most évi 250 ezer MEB padlólemezes autóhoz szükséges akkupakk kapacitásával bíró braunschweigi üzemüket kívánják bővíteni a legutóbbi sajtónyilatkozatuk értelmében. A jelenlegi kapacitás duplázására, tehát évi 500 ezer autó akkupakkjához szükséges cella előállítására készül a Volkswagen. Ráadásul további évi 100 ezer akkupakk jöhet innen a vállalat plug-in hibrid modelljeibe is. Azonban ha hihetünk a Reuters cikkének, akkor hamarosan ez a kapacitás is felszabadul…

Az üzem bővítését a Volkswagen alkatrészek és komponensek gyártásáért felelős részlegének vezetője, Thomas Schmall így kommentálta:

„A moduláris elektromos hajtásmátrixon (MEB) alapuló vonzó és megfizethető elektromos modellek iránti nagy keresletnek köszönhetően az első bővítési szakasz gyártósorai teljes kapacitással működnek, így a bővítés második fázisát is megkezdjük. A Volkswagen Group Components átvette az akkumulátorcellák és akkumulátor rendszerek, valamint a töltés és energia üzletágak irányítását a Volkswagen-csoporton belül. Ezen törekvéseken belül az akkumulátoros rendszerek fejlesztésének és gyártási kompetenciájának köszönhetően a Braunschweig telephely kulcsfontosságú szerepet kapott.”

A MEB padlólemez egy igazi sikertörténet a Volkswagen életében, hiszen egyre több elektromos autót tudnak megépíteni rá, így a kifejlesztésébe ölt milliárdok lassan megtérülni látszanak és talán elég akkucella is lesz ezen autók megépítéséhez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!