Az elektromos autók a legolcsóbban üzemeltethető járművek

0

Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, ha már így a bevezetőben megerősítjük a címben elhangzott állítást, amivel igazából minden elektromos autó tulaja képben van, főleg a mostani benzin és dízel árak mellett. Ezúttal egy amerikai hivatal (U.S. DOE’s Office of Energy Efficiency & Renewable Energy) készített egy kimutatást arról, hogy az egyes hajtáslánccal üzemelő személyautók „tankolása” mennyibe fáj a tulajdonosának. A vizsgálatban részt vett a tisztán elektromos (BEV), a plug-in hibrid (PHEV), a mild-hibrid (HEV) és a hagyományos belsőégésű motor. További főbb ismérvek:

  • Az eredmények a városi / autópályás útvonalra vetített, kombinált üzemanyag-fogyasztáson (EPA) alapulnak, amelyet 2021. január 29-én végeztek el.
  • 24 000 km (15 000 mérföld) megtétele során.
  • Az összes jármű üzemanyagköltségét a legközelebb eső 50 dollárra kerekítették
  • Üzemanyagár tekintetében az alábbi tételekkel számoltak: $2.39 átlagos benzin; $3.03 prémium benzin; $2.72 dízel és $0.13/kWh

A tesztekből a fenti táblázat eredményei álltak össze és nem meglepő módon a legjobban a tisztán elektromos autók szerepeltek. Itt csupán 500 és 850 dollár közötti összegbe került az üzemeltetés. Közvetlenül a második helyen a plug-in hibridek állnak (600-2400 dollár), míg a harmadik a mild-hibrid technológia (700-3250 dollár) lett. Mondhatjuk, hogy talán senki nem lepődött meg azon, hogy a belsőégésű motor (benzin/dízel) az utolsó helyen végzett. A benzines és a tisztán elektromos autók éves fenntartásának költségei között akár hatszoros különbség is lehet!

Ezért érdemes jobban utánaszámolni, hogy a most még magas bekerülési költséget jelentő elektromos autóval hosszabb távon nem járunk-e jobban? Elsőre riasztó lehet egy benzinesként 5-6 millió forintos autóért kifizetni az állami támogatással együtt is 8-9 millió forintos összeget, de mint szinte mindig, itt is a részletekben van a lényeg. Minél többet járunk egy autóval, annál előbb bejönnek a magas ár miatt kifizetett forintjaink, nem beszélve a környezet (de legalábbis minimum a közvetlen lakóhelyünk levegőminőségének) védelméről. Természetesen az autó eladásánál is figyelemebe kell venni, hogy magasabb áron tudjuk azt eladni, főleg, ha az autó akkupakkjára még van érvényes garancia, amit manapság már 8-10 évben határoznak meg a gyártók!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!