Személy szerint jó érzés, amikor egy elektronikai eszköz folyamatosan kap szoftveres frissítéseket, ezek sokszor hoznak magukkal hibajavításokat, teljesítményoptimalizálást, vagy éppen egy adott verzió esetében a grafikus felület újragondolását. Utóbbi szokott nagyobb érzelmeket kiváltani, hiszen a külső minden esetben szubjektív, tehát az egyén ízlésén múlik, hogy tetszik-e neki az eredmény.
A Tesla elektromos autói pontosan ebbe a kategóriába tartoznak, vagyis folyamatosan kapják az autók a szoftveres frissítéseket, melyekkel az autó folyamatosan fejlődik és javul. Ezek a frissítések természetesen OTA (Over-The-Air) módon érkeznek meg, vagyis az autó képes letölteni magának internetkapcsolat esetén. Nem szükséges márkaszerviz meglátogatása. Az utolsó nagy csomag a V10 nevű frissítés volt és a következő (V11) nagy pakk beharangozása már tavaly ősszel megkezdődött. Elon Musk a szokásosnak mondható Twitter bejegyzésben közölte, hogy jönnek a finomságok, köztük olyan funkciók, amikről még nem is lehet sejtésünk:
„„Sok minden benne lesz, amit akartál és rengeteg olyan dolog is, amiről azt sem tudtad, hogy akarod.”
Tesla holiday software release is 🔥🔥
— Elon Musk (@elonmusk) November 18, 2020
Ilyen funkció például a madártávlati kamera nézet, melyet az autó önvezetéséhez használatos kamerákkal tudnak majd kivitelezni. Musk korábban megemlítette, hogy a Tesla videókonferencia funkció kiadását is tervezi, ami a jelenlegi helyzetben különösen hasznos tud lenni. Szintén korábban merült fel az a funkció is, mellyel az autó külső hangszórók segítségével tudna beszélgetni a körülötte lévő emberekkel.
De másik nagy várva várt újdonság lesz (lehet) a konzol-minőségű játékok futtatásának lehetősége az autó központi kijelzőjén, ami nagyban megkönnyíti a villámtöltőn lógás unalmas perceit.
A frissített Model S és X egyik legszembetűnőbb újítása a horizontális tájolású központi kijelző lesz, aminek érkezésével megvárta a Tesla a V11 bemutatását. Innentől viszont adja magát a kérdés, hogy miként fog kinézni az új szoftver, leginkább az említett két új típus kapcsán?
Valaki, valahogy bejutott egy ilyen tesztautó utasterébe és volt lehetősége készíteni pár képet a szoftver grafikus felületéről, amik a Reddit vonatkozó csatornáján kötöttek ki.
A képeken számos újdonság fedezhető fel, mint például egy új kinézető launcher, navigációs és média widgettel. A kijelző alsó sorában pedig a klíma gombjai láthatók. De a képek tanulsága szerint az egyes funkciók gyors elérését biztosító felület is megújult.
A fenti képen látható a Smart Shift nevű újítás, ami ki- illetve bekapcsolható. Ez az opció teszi lehetővé az S és X azon újítását, amivel a Tesla zászlóshajók választják ki önműködően a haladási irányt. Ha ezt kikapcsoljuk akkor mi magunk választhatjuk ki a haladási irányt.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X 🤔😎@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Ami a választható gyorsulási módokat illeti, itt a Tesla meghagyta a Chill és Sport módot, mely a Model 3/Y Performance modellekből már ismerős. Továbbá feltámasztotta a klasszikus Insane (őrült) módot. Az is lehet, hogy a Plaid illetve a Plaid+ modellekben ez teljesen más lesz. Plusz megjelent egy Drag Strip Mode mellyel a startautomatikát állíthatjuk be.