A német Varta vállalatot szerintem senkinek nem kell bemutatnunk, hiszen elég nagy név ők a szakmában és a logót látva biztosak lehetünk abban, hogy minőséget kapunk a pénzünkért. Az autóiparban is erősen jelen vannak, hiszen számos autómárka gyári beszállítói ők, így most érthető is azon lépésük, hogy maguk is beszállnának az elektromos autókhoz szükséges akkucellák gyártásába.
Igazából azt nem értem, hogy eddig ők ebben miért nem gondolkodtak? Hiszen a szakértelem és az elismeréses már bizony jó pár éve-évtizede megvan. Eddig tartott a várakozás és a Varta hivatalosan is bejelentette, hogy belépnek erre a piacra. Az erre irányuló törekvéseknek már voltak jelei, amiről a német wiwo magazin be is számolt, ám mostantól hivatalos a történet.
Adódik a kérdés, hogy a Varta milyen formátummal és kémiával készül. Nos, nagy meglepetésre a 2170-es, hengeres cellaformátumot választotta, amire a híreket ismerő olvasóink egyből rá is vágják, hogy Tesla Model 3 Model Y. A 2,1 cm átmérőjű és 7 cm magas henger már egy ideje gyártásban van és eddig csupán Elon Musk cége használja ezt, így vélhetően a berlini gigaüzemben közelgő gyártásindulásra gondolhatták ők is a hír bemutatását. Megérkezésük a 2170-es Tesla cella gyártásának területére nem lenne meglepő, hiszen a Panasonic (USA, Fremont – Gigafactory 1) és az LG Energy Solution is gyártja és szállítja ezt a formátumot.
Ezen infók fényében erős a gyanú, hogy a Varta célpontja a Tesla és a tőlük érkező megrendelések, amikről korábban Elon Musk elmondta, hogy legyen szó bármennyi celláról, a Tesla mindet megveszi. Bár a Varta vezérigazgatója, Herbert Schein épp ennek ellenkezőjét nyilatkozta:
„Az új 2170-es cellánkkal, nem kívánunk közvetlenül az olyan, már létező iparági szereplőkkel rivalizálni, mint a CATL vagy éppen az LG.”
Meglátjuk hova kerülnek a cég akkumulátorai. Ami már biztos, hogy a Varta legkésőbb 2024-től akarja beindítani a gyártást és hogy akkucellájuk 6 perc alatt képes lesz teljesen feltöltődni. Schein szerint ők a 48 V-os hibrid hajtásláncban tudják elképzelni akkucellájukat, ahol a gyors feltöltődés még több fosszilis üzemanyag elégetését tudná megakadályozni.
A próba gyártósor már az idei év végére elkészül a cég Ellwangen melletti üzemében.