Amikor a Tesla 2012-ben bemutatta a Tesla Model S-t, vele egyidőben útjára indította saját töltőhálózatát, ami azóta is Supercharger néven megy és elektromos autós körökben biztosan ismeri mindenki ezt a nevet. A Tesla nem kevés pénzt és fáradtságot öl még manapság is ezen globális töltőhálózat üzemeltetésébe és fejlesztésébe, de megéri.
Megéri, hiszen ez az egyik (ha nem) a legerősebb „selling point” a Tesla esetében. Egy elektromos autó egyik legfontosabb ismérve az, hogy bátran és gondolkodás nélkül elindulhatunk-e vele hosszabb utakra. A Supercharger hálózat pontosan ezt biztosítja a Tesla autói számára. Azon országokban, ahol van ilyen töltő, nagyon nincs ok aggodalomra.
Bizonyára a Porsche is felismerte ezen tényezőket és az elektromos mobilitás terjedésével ők is biztosítani akarják vásárlóiknak ezt a fajta kényelmet és magabiztos felhasználási módot. Ennek érdekében döntött úgy a vállalat, hogy ők is megépítik a saját töltőhálózatukat.
Természetesen más autógyártók is rendelkeznek saját töltőhálózattal már, de azok leginkább a márka saját szakszervizeinek udvarán találhatók, vagy éppen egy harmadik fél üzemelteti az igénybe vehető töltőket. A Porsche azonban nem csak töltőket akar elhelyezni a legfontosabb lokációk közelébe, hanem egy komplett szolgalátáscsomagot kívánnak mellé rakni.
A legfontosabb helyszíneket ebben az esetben Európa fő autópályái és autóútjai jelentik. Egy ilyen töltőállomáson 12 darab, egyenként 350 kW-os DC villámtöltő kerül telepítésre és a töltés időtartamára az állomás területén pihenő is kialakításra kerül, ahol egy frissítő kávé, vagy szendvics is elfogyasztható.
Az ötlet maga kiváló, hiszen ezzel az elektromos Porschék tulajdonosai egy remek élménnyel gazdagodhatnak, amíg az autó is feltölt és ők maguk is frissen folytathatják az útjukat. Termesztésen a Taycan tulajdonosok most is ki tudják használni autójuk töltési képességeit, hiszen az Ionity hálózat a rendelkezésükre áll.
A Porsche további részleteket nem közölt arra vonatkozóan, hogy mikor és milyen ütemezésben kívánják elkezdeni a kivitelezést. Továbbá az sem tudható még, hogy ez a márkaspecifikus töltőhálózat túl fog-e lépni Európa határain és mondjuk az Egyesült Államok területén várható a felbukkanásuk?