Nincs kétségem afelől, hogy a Hyundai első, E-GMP padlólemezre épülő autója, ami egyben az elektromos IONIQ termékcsalád első tagja is lesz, hatalmas karrier előtt áll. A külsőről csak szubjektíven tudnék beszélni és amúgy is kár kinézetről vitatkozni, hiszen ami az egyik embernek tetszik, az a másiknak nem.
Na de mi a helyzet a specifikációkkal? Nos, ezek kőkemény számok, amikkel nem érdemes vitába szállni. Az IONIQ 5 az alapoktól tisztán elektromos autónak készült, annak minden előnyével együtt, melyek közül az egyik ezen autó esetében a 3 méteres tengelytáv! A másik, hogy a hajtáslánc jelenleg az egyik legfejlettebb a megvásárolható e-autók között. Ez sok mindenben megnyilvánul, de a legkirívóbb adat a 800V-os rendszerfeszültség és az ehhez táruló, akár 350 kW-os teljesítményű DC villámtöltési képesség.
Még a premier előtt lefotóztak egy IONIQ 5-öt egy Ionity töltőn és azóta nem is volt nagyon újabb infó a témában. Azonban egy Youtuber jókor volt jó helyen Németországban és egy Ionity töltőállomáson ismét sikerült „tőtikézés” közben elcsípni a típust.
A közel 10 perces videó első fele mutatja az autót, amint a töltőn lóg és még az autókat odavezető mérnökökkel is váltott pár szót. Ők elmondták, hogy a csúcsteljesítmény 220 kW volt, ez utóbbit nem látta a videó készítője. A másik felében az úr fejti ki a gondolatait (az angol, vagy magyar feliratozás bekapcsolható, ha nem tud valaki németül).
A Hyundai állítása szerint az autó képes a DC 350 kW-os villámtöltés fogadására is, valamint tud működni az autó esetében a 400 és 800 V-os rendszerekkel való együttműködés is. Ennek értelmében az 5 százalékról 80-ra töltés egy arra alkalmas töltőn közel 18 perc alatt megtörténik.
A videón éppen 149 kW-al tölt az autó és bár képes lenne a 350 kW fogadására is, kérdés, hogy miért nem annyival tölt. Talán még mindig tesztfázisokon megy keresztül az autó és szoftveresen lett ez a korlát beállítva. Ami viszont jó hír, hogy úgy tűnik, az IONIQ 5 nem lassítja majd be a villámtöltést 80 százalék után. A videón éppen a 80% utáni teljesítményesést figyelhetjük meg 3 kW-ra, ám a Youtuber elmondása szerint ez csak egy átmeneti állapot volt, nem sokkal később visszaállt 45 kW-ra, amit tartott is az autó 96 százalékos töltöttségig! Ezek nagy előnyök, ha az ember átutazóban van és minden perc számít egy 150-350 kW-os villámtöltőn lógva, főleg külföldön, ha esetleg roaming kártyát használunk.
Ha a Hyundai valóban hozza majd a 350 kW-os teljesítményt az IONIQ 5 esetében, akkor valóban eljutottunk oda, hogy a tulajdonosnak nagyjából 15-20 percre kell megállnia közel 300 kilométerenként. Ez pedig már teljesen hozza a belsőégésű autókkal való utazás minőségét, 10-ből 9 vezető megáll pihenni ilyen távonként, hogy kis-nagy ügyeit elintézze, ha átutazóban van.