A címet tehettem volna idézőjelbe is, hiszen ezt nem én mondtam a típusról, hanem a svájci UBS Bank, ami arra volt kíváncsi, hogy energia és költséghatékonyság szempontjából mit mutat a Volkswagen ID. termékcsaládjának első tagja, ami azóta sikert sikerre halmoz Európa-szerte.
A bank vizsgálata igen konkrét volt, hiszen felkérték a terület egyik szakértőjét, a P3 Groupot, hogy szedjék darabjaira az autót és vizsgálják meg a felhasznált alkatrészeket és azok gyártásának hatékonyságát. Az eredményeket aztán összevetették a legnagyobb rivális vonatkozó adataival, akik a Tesla.
Az UBS vizsgálata arra jutott, hogy az ID.3 alkatrészeinek gyártása, skálázhatósága és energiahatékonysága első osztályú, ám amikor rátértek az akkumulátorra és a költségekre, akkor már bizony megmutatkoztak a különbségek. Az analízis arra világított rá, hogy a Volkswagen autónkként jelenleg 1078 eurós hátrányban van a Teslához képest, tehát van még mit optimalizálni és ledolgozni a Volkswagen részéről. Az irány azonban már kitűzésre került a német vállalat részéről, így 2025-re már legalább olyan hatékonyan tudja elektromos autóit gyártani a VW, mint a Tesla. Ezzel gyakorlatilag a VW annyit kereshet majd egy ID.3 eladásán, mint ma egy Golf esetében realizálható.
A Volkswagen szoftveres platformja és ökoszisztémája bár „évekkel le van maradva a Tesla mögött”, viszont még így is a világ legjobb három indulója között tartható számon. Ezt leginkább az LG Energy Solution akkucelláinak és azok 100 dollár/kWh környéki gyártási költségének köszönheti.
Az analízis végén a UBS Bank ajánlata szerint a VW mostani 200 euró/részvény árfolyamát 300 euróra taksálta, aminek rendkívül kedvező hatása lett a cég részvényeinek valós árára. A Volkswagen értéke most becslések szerint valahol a 2015-ös „dízelbotrány” környéki szintre erősödött vissza.
Analysts from @UBSschweiz tore down our ID.3 – and raised their price target by 50 percent to 300 euros afterwards. The market has been waiting for our #BEV-ramp-up and wanted to see some proof points, so here we are…(2/2)
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) March 3, 2021
További jó hír, hogy a Volkswagen sajtóközleménye szerint elkészült az ID.2.1 verziójú szoftverfrissítés, aminek manuális telepítése után (szervízlátogatás keretein belül) a további, nagyjából háromhavonta várható frissítések már OTA-módon (internetkapcsolat szükséges csupán és az autó maga tölti le és telepíti) települhetnek az autókra. A 2021 8. hetétől gyártott ID. járművekre pedig már alapból felkerül ez a frissítés.