Vannak autógyártók, akik nagyon és vannak olyanok, akik kevésbé feküdtek rá arra, hogy flottájuk átalakuljon az elektromos meghajtás irányába. Ez az átalakulás megkerülhetetlen, a szabályozások szigorúan arra hajlanak, hogy ez mielőbb megtörténjen.
Az itthon nagy ismertségnek és elismerésnek örvendő Suzuki eddig nem nagyon törte magát, hogy erőteljesen meginduljon ez az átalakulás, mostanáig leginkább lágy hibridekkel töltötték az időt, első plug-in hibridjük is egy átcímkézett Toyota RAV4 lett.
Bármiféle negatív felhang nélkül mondom, hogy a Suzuki autói az árazást tekintve nem a közép és felső kategóriák vásárlóit célozta meg, talán ezért is érthető, hogy például tisztán elektromos autóval eddig nem nagyon álltak elő. Ennek bekerülési költsége sajnos ma még nagyon drága mulatság és a márka kedvelői nem biztos, hogy kinyitnák a pénztárcájukat az ilyen árazású Suzukikért.
Hogy a villamosításon belül milyen irányt választ a következő évekre a márka, az még kérdés, de hogy ez megtörténik, az már nem! Erről a most 91 éves Osamu Suzuki beszélt a Reuters cikkében. Elmondta, hogy idén júniusban nyugdíjba vonul és átadja a stafétát (és egyben a márka átalakításának feladatát) az utódjának, aki a fia. Toshihiro Suzuki jelenleg is a vállalat elnöke és vezérigazgatója, az ő feladata lesz az olyan vállalatokkal felvenni a versenyt, mint a Tesla, vagy éppen az Apple (már ha lesz Apple Car).
A Suzuki tavaly lett 100 éves autómárka és Osamu Suzuki már akkor elindította a folyamatokat, hogy nyugdíjba vonulhasson. Ezen szervezkedéseknek a legfőbb elemei a következő években várható átalakulás, amit vélhetően a szépkorú cégvezető már nem akart felvállalni. A háttérben azonban aktív kíván maradni, egyben segíteni is kívánja fiát a cég életét meghatározó lépések meghozatalában.
Ilyen döntések pedig lesznek szép számmal, az első ilyen múlt szerdán került meghozásra, aminek értelmében a Suzuki a következő öt évben mintegy 9,45 milliárd dollárnyi pénzt kíván a márka villamosítására költeni. A fiatalabb Suzuki elmondta, hogy napjaink autóipari trendje a karbon-semlegesség és a márkának tartania kell a lépést a többi autógyártóval. Érdekes módon a Suzuki bejelentése csupán pár nappal előzte meg a Honda hasonló tartalmú bejelentését.