Zwickau: jöhet a 3. műszak és a napi 1400 legyártott autó

0

Egyre jobban látszik a Volkswagen munkájának eredménye! Sokan vádolják őket azzal, hogy csak imitálják a felelősségvállalást és az elektromos autók gyártása iránti elkötelezettséget. Nyilván van benne valami, hogy a márka leginkább az EU-s szén-dioxid kvóták (és a dízelbotrány) miatt is foglalkozik a témával, de lehet ezt kicsi és nagy mértékben is tenni. Ha pedig egy autómárka az előre tervezés és okos szervezés révén eljut oda, hogy egyetlen gyára képes lesz pár hónapon belül már napi 1400 darab elektromos autót gyártani, akkor azért az mindenképpen elismerendő!

A Volkswagen esetében pedig pontosan ez a helyzet, hiszen az ID. termékcsalád és Zwickau neve immár végérvényesen összenőtt. Pár hete volt csupán, hogy a gyár bejelentette, már napi 800 darab elektromos autó előállítására képesek.

Most pedig egy meglepő szintlépés következik, hiszen egy újabb Twitter poszt árulkodik arról, hogy a gyárban már szervezik egy harmadik műszak bevezetését is, elősegítendő a termelés további felpörgetését! Ha pedig ez megtörténik, akkor a Volkswagen a számításai szerint a nyárra képesek lesznek napi 1400 darab ID.3 és ID.4 legyártására Zwickauban.

Ha egy kicsit tovább visszük a matekot, akkor az már heti 9800. havi majdnem 40 000 darab ID. autó, az éves darabszám így akár 500 000 autó is lehet! Ha belevesszük a hétvégi napok szabadságban való kivételét (ami egy három műszakkal operáló gyárban ritka), akkor is éves szinten a 330 000 autó a minimum. Ez pedig csak egy üzem a Volkswagen portfóliójában, mi lesz, ha igazán beindul Drezda Emden, Hannover is? Ráadásul, ha már globálisan gondolkodunk, ott van Észak-Amerikában Chattanooga, míg Kínában Foshan és Antig.

Az első, tisztán elektromos és itt gyártott modell az ID.3 volt, aminek gyártását 2019 november 4-én kezdték meg, akkor a Volkswagen Csoport igazgatója, Herbert Diess azt mondta, hogy “a Volkswagen jövője” készül itt. Az ID.3 az első MEB alaplapra épített modell a szász üzemből. De az ID.4, ID.5 és a CUPRA Born is Zwickauban készül.

Az ID. családra tehát fényesnek tűnő növekedés és jövő vár Európában és a globális piacokon is, esély van az akár hat számjegyű értékesítési számokra is! Pár éve, amikor mindenki nevetett a VW éves több milliós gyártási számain, én sejtettem, hogy megoldják, ezzel foglalkoznak már sok évtizede!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!