Jön az akkupakk cseréjével járó tömeges Hyundai visszahívás

0

Elképesztő dolog látni, hogy egyetlen komponens mekkora problémát tud okozni, ha baj lesz vele a beépítés után. Brutális pénzek, rengeteg idő megy ilyenkor a semmibe, nem beszélve a munkáról, amit a szervizekben el kell végezni a visszahívott autókon. Nehéz 4 hónapja volt eddig a Hyundai illetékes embereinek, hiszen 2020 október elején robbant be a hírekbe az információ, hogy egymás után gyulladnak ki a Kona elektromos változatai, akkor rövid időn belül 13 Kona semmisült meg öngyulladás révén, így szükségessé vált a típus átfogó vizsgálata! A National Assembly elnevezésű auditálási esemény kapcsán pedig ki is derült, hogy mivel van a baj. Akkor Seo Bo-shin (a Hyundai minőségbiztosítási folyamatainak vezetője) elmondta, hogy ismertté vált egy hiba, ami az autó akkumulátorcsomagját érinti.

A Hyundai rövid időn belül meg is találta a hiba okát, szerintük az LG Energy Solution által szállított akkumulátorcellákban levő szeparátorok okozták a tüzeket. Ha ez valóban bebizonyosodik az LG óriási kártérítés fizetésére számíthat. A lítium-ion celláknál az anódot és a katódot az úgynevezett szeparátor választja el egymástól. Ha ezzel valami történik és a két fél érintkezik akkor a cellában található anyagok kémiai heves reakcióba lépnek egymással és a cella kigyulladhat.

Pár napja már lehetett olvasni a pletykákat, miszerint a Hyundai végül tömeges visszahívásra kényszerül, hogy véglegesen megoldja a problémát.

Nos, a pletyka igaznak bizonyult és már a visszahívásban érintett típusokat is ismerjük, amik az alábbiak:

  • 75 680 db Hyundai Kona Electric (25 083 db Dél-Koreában, 50 597 db világszerte)
  • 5716 db Hyundai IONIQ Electric (1314 db Dél-Koreában, 4402 db világszerte)
  • 305 db Hyundai Elec City elektromos busz (302 Dél-Koreában, 3 világszerte)

Minket leginkább azon autók sorsa érdekelhet, amik nem Dél-Koreában kerülnek majd visszahívásra. A globális piacokra szánt autókból a 2017 novembere és a 2020 márciusa között gyártott darabok kerülnek bele a programba. Európának jó hír, hogy információk szerint az itt (Csehország – Nosovice) készült Konákba nem került a hibás LG cellákból.

A visszahívási program 2021 március 29-én indul, addig is az érintett autóknak nem érdemes 90 százalék fölé tölteni az akkupakkjukat. Hogy az LG és Hyundai közötti kártérítéssel mi lesz, azt nem tudni, hiszen az LG állítja, hogy az autó BMS-e a hibás, így egyelőre nem tudni, hogy a közel 900 millió dollárba kerülő program költségeit végül ki állja majd.

A fenti információkon felül csak remélni tudjuk, hogy a problémát okozó LG cellákból csak figyelmetlenségből, vagy anyaghibából származó mulasztás miatt sikerült legyártani egy hibás szériát és nem lesz gond a jövőben az LG cellás Hyundai e-autókkal. Sajnos 2023-ig várnunk kell, míg az új beszállítók (SK Innovation és CATL) cellái lesznek a Hyundai autóiban.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!